۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
نرخ دلار نیمایی به ضرر صادرکننده و به نفع واردکننده است
رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

نرخ دلار نیمایی به ضرر صادرکننده و به نفع واردکننده است

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی تبریز با انتقاد از نرخ دلار نیمایی گفت: نرخ دلار نیمایی به ضرر صادرکننده و به نفع واردکننده است و باید این قیمت واقعی و درست بوده و این نرخ به نفع صادرکننده باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، یونس ژائله عصر امروز پنج شنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان در تبریز به خبرنگاران گفت: باید به تولید ملی ارزش قائل شویم تا شاهد جهش تولید در کشورمان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه احیای صنایع خاص مثل نساجی و ماشین‌ سازی ضروری است، ادامه داد: باید مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیز برطرف شود چراکه آذربایجان شرقی ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی دارد.

ژائله با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی دولتی که برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می شود باید طبق برنامه ریزی انجام شود، گفت: باید واحدهای آسیب دیده از کرونا به درستی شناسایی و حمایت شوند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین در ادامه با بیان اینکه تولید مواد اولیه در داخل کشور اولویت دارد، ابراز داشت: برای رفع مشکلات مربوط به تامین فولاد جهت احداث و توسعه کارخانه‌ها، باید شرکت‌های خریدار فولاد قرارداد ساخت از سازمان صمت اخذ کرده و در قبال آن فولاد را با قیمت پایین‌تر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات مربوط به قیمت پایه صادراتی در نرخ‌های پایه صادراتی تجدیدنظر اساسی صورت گیرد، گفت: امیدوارم پیمان سپاری ارزی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۹۸ تا اطلاع ثانوی تعلیق شود.

کد خبر: ۱۶٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha