۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
ظرفیت بالایی در همکاری‌های فنی و صنعتی ایران و روسیه وجود دارد
معاون نخست‌وزیر روسیه:

ظرفیت بالایی در همکاری‌های فنی و صنعتی ایران و روسیه وجود دارد

معاون نخست وزیر و معاون وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه گفت: ظرفیت بالایی در همکاری های فنی و صنعتی ایران و روسیه وجود دارد و در این مسیر لازم است تا در وهله نخست به یکسان سازی استانداردها بپردازیم.

به گزارش بازار، آلبرت کریم‌اف امروز (دوشنبه) و در جریان افتتاح نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به روسیه افزود: از مسوولان و صنعتگران ایرانی به دلیل تلاش بالا و تمایلی که به همکاری با روسیه دارند تشکر می‌کنم، زیرا مشاهده می شود با مقیاس بسیار گسترده در این دوره از نمایشگاه اتومبیلیتی حضور یافته اند.

وی بیان‌ داشت: آقای دکتر فاطمی امین ریاست این هیات بزرگ تجاری و صنعتی را بر عهده دارند، امروز کسب و کارهای بسیار بزرگی در این نمایشگاه و در روسیه حضور دارند و روسای بزرگترین شرکت ها به اینجا آمده‌اند.

کریم اف ادامه‌داد: پتانسیل بسیار زیادی را در این زمینه مشاهده می کنیم و می توانیم همکاری های متقابل را با یکدیگر داشته باشیم و گسترش دهیم و به ویژه در صادرات متقابل قطعات یدکی اتومبیل به یکدیگر کمک کنیم.

معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه ادامه‌داد: امروز بیش از ۵۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند که می دانیم تولیدات آنها در برخی زمینه ها در روسیه مورد نیاز بوده و می‌تواند کمک حال ما باشد، همچنین شرکت‌های تولیدکننده قطعات ما نیز می‌توانند در برخی زمینه ها نیازهای ایران را برطرف کنند که این مهم سبب گسترش همکاری‌ها و تعاملات خواهد شد.

معاون نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی را در روسیه اجرا می‌کنیم و هدف اصلی ما این است که ظرفیت های فنی را با کمک یکدیگر تامین کنیم، زیرا بسیاری موارد و آینده همکاری‌ها بستگی به استانداردها و کیفیت‌هایی که تولید می‌شود، دارد.

وی اضافه کرد: در وهله نخست باید در خصوص قابلیت‌پذیری تولید و مبادله این کالاها با یکدیگر گفت‌وگو کنیم تا حد ممکن بتوانیم استانداردها و الزامات مورد نیاز را یکسان‌سازی کنیم.
کریم‌اف خاطرنشان کرد: این مهم به شرکت ها امکان می دهد تا در بازار روسیه به صورت گسترده حضور داشته باشند و این مساله در وهله نخست اهمیت قرار دارد.

معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه تاکید کرد: هدف کلی ما جدای از شرایط خارجی، این است که کاری کنیم تا بازار روسیه بلا وقفه و پایدار بتواند تولید کند تا نیازهای این کشور را با کالاهای خوب و باکیفیت تامین کند و بدون تردید در همین جهت پیش خواهیم رفت.

کد خبر: ۱۶۹٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha