۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
تخصیص بسته‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری روستایی کاشان
معاون میراث فرهنگی اصفهان:

تخصیص بسته‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری روستایی کاشان

اصفهان-دانایی‌نیا، معاون میراث فرهنگی اصفهان گفت:باید روستاهای کاشان برای حفظ ارزشهای میراثی ثبت ملی شود؛ در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری روستایی در این شهرستان نیز لحاظ شده است.

احمد دانایی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در مباحث مختلف روستاها معمولا در غربت هستند، اظهار داشت: باید برای روستاهای هدف گردشگری در منطقه کاشان همانند جوشقان قالی، برزک، نیاسر، نشلج و پنداس فکر کنیم تا میراث تاریخی و صنایع دستی آنها از بین نرود.

وی با اشاره به برخی از شهرهای اروپایی که در روز جمعیت بالا و در شب جمعیت کمی دارند، ابراز داشت: این جمعیت در این شهرها در شب هنگام به روستاهای اطراف می‌روند.

معاون میراث فرهنگی اصفهان و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به اینکه دنیا اقتصاد وابسته به زمین را از دست نداده و همچنان به آن اهمیت می‌دهد، تصریح کرد: در اوایل انقلاب حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور روستایی بودند و این یعنی اقتصاد وابسته به زمین طی آن سالها فعال بود در حالی که حال اینگونه نیست.

تبیین بسته‌های سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری روستایی

وی با اشاره به اینکه بسته های سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری روستایی تبیین و تعریف می شود، خاطرنشان کرد: پیش‌تر توجه به میراث روستایی در تشکیلات میراث فرهنگی کاشان سابقه نداشته که حال در این حوزه به صورت فعال وارد شده ایم.

دانایی‌نیا با اشاره به اهمیت معماری روستایی در توسعه گردشگری روستایی خاطرنشان کرد: پروژه های بنیاد مسکن در روستاها باید با میراث فرهنگی هماهنگ شود.

ثبت ملی روستاهای کاشان دنبال شود

وی با اشاره به اینکه برخی از روستاهای منطقه کاشان مثل پنداس از توابع شهر برزک امکان ثبت ملی دارد، افزود: ثبت ملی یک روستا به نفع کل مجموعه است و باعث می شود که بافت تاریخی آن حفظ شود.

معاون میراث فرهنگی اصفهان گفت: از جمله تاکیدات مقام عالی دولت در شهرستان کاشان این است که اگر قرار است هزینه ای برای احیا و مرمت آثار تاریخی شهر و حتی روستاها از سوی دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی برنامه ریزی شود بهتر است که با نظر کارشناسی اداره میراث فرهنگی عملیاتی شود.

کد خبر: ۱۶۹٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha