۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
با گورستانی از ماشین آلات صنعتی مواجه هستیم| فرمان واردات ماشین آلات صنعتی در دست سودجویان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

با گورستانی از ماشین آلات صنعتی مواجه هستیم| فرمان واردات ماشین آلات صنعتی در دست سودجویان

کریمی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بزرگترین آفت واردات ماشین آلات در کشور این است که ماشین آلات طی سالهای اخیر صرفا توسط سودجویانی وارد می شود که به دنبال سود و رها کردن تولیدکننده در بازار هستند.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به موضوع واردات ماشین آلات به کشور بیان کرد: حمایت از تولید و صنعت داخل و استفاده حداکثری از آن برای ما به عنوان یک اصل شناخته می شود.

وی ادامه داد:به عنوان مثال اگر در مورد ماشین آلاتی که مورد نیاز حوزه راهسازی و معادن کشور هست و مازاد بر ظرفیت داخل باز هم نیاز و تقاضا وجود داشته باشد،قاعدتا باید امکان واردات آنها فراهم شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید دستگاه هایی که به طور کلی در داخل تولید نمی شوند را وارد کنیم، اظهارکرد: از این رو تقاضاهای زیادی از سوی معادن و همچنین حوزه های عمرانی منعکس می شود که تاکید دارند که به هزاران دستگاه نیاز دارند. با این حال براساس واقعیات و با توجه به کاهش حجم عملیات های عمرانی در کشور، این تقاضاها آنچنان که گفته می شود زیاد نیست.

وی بیان کرد: به هر حال برای تقاضاهایی که وجود دارد باید مدیریت منطقی وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات دیگر ماشین آلات مستعمل بیان کرد: انواع ماشین آلات مختلف به کشور وارد می شود و اینها متاسفانه هیچ پشتیبانی با عنوان خدمات پس از فروش، تعمیر و تامین قطعه ندارند و بعد از چند سال کنار گذاشته می شوند و ما در حال حاضر با گورستانی از ماشین آلات، در مناطقی که فعالیت های معدن دارند مواجه هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: پیشنهاد ما این است که علاوه براستفاده حداکثری از ظرفیت داخلی، اگر قراراست ماشین آلات به کشور وارد شود،این ماشین آلات توسط واردکنندگان ذی صلاحی که توان پشتبانی تامین و تعمیر قطعه را دارند وارد شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه بزرگترین آفت واردات ماشین آلات در کشور این است که ماشین آلات طی سالهای اخیر صرفا توسط سودجویانی وارد می شود که به دنبال سود و رها کردن تولیدکننده در بازار هستند.

کد خبر: ۱۶۹٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Saeed IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      1 1
      سلام ماشین آلات هپکو به درد ضایعات میخوره کارایی ندارن