۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
گسترش همکاری‌ های ایران و روسیه در بخش صنعت
وزیر صمت مطرح کرد

گسترش همکاری‌ های ایران و روسیه در بخش صنعت

فاطمی امین، وزیر صمت در گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌هایی، همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش می‌یابد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت که بامداد دوشنبه با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد، از فراهم بودن زمینه توسعه و تعمیق روابط ایران و روسیه خبر داد.

فاطمی‌امین با اشاره به آغاز در صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه گفت: در این سفر چندین موضوع پیگیری خواهد شد، که مهمترین محورهای آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به حضور ۵۰ شرکت ایرانی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره و تصریح کرد: از قبل برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند.

وزیر صمت به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و گفت: با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.

فاطمی‌امین افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha