۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶
صندوق‌های سرمایه گذاری بخشی در راه بازار سرمایه

صندوق‌های سرمایه گذاری بخشی در راه بازار سرمایه

مدیر اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری سازمان بورس گفت: مقررات صندوق‌های سرمایه گذاری بخشی برای تصویب به هیات مدیره فرستاده شده است و احتمالا در دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش بازار، سیاوش پرویزی نژاد با بیان اینکه ساختار این نوع صندوق‌ها هم می‌تواند قابل معامله و هم مبتنی بر صدور و ابطال باشد، تصریح کرد: تمرکز این صندوق‌ها بر یک صنعت خاص است، به این معنی که منابع از سرمایه گذاران جمع آوری و به صنعتی خاص اختصاص داده می‌شود.

پرویزی نژاد با بیان این که این صندوق‌ها در بلند مدت آثار خیلی مثبتی برای بازار سرمایه خواهند داشت، ابراز امیدواری کرد تا آخر شهریورماه اولین موافقت اصولی صندوق سرمایه گذاری بخشی به متقاضیان داده شود.

مدیر اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری سازمان بورس درخصوص زمان عملیاتی شدن صندوق‌های تضمین اصل سرمایه نیز با اشاره به این که مقررات این صندوق‌ها ابلاغ و در حال حاظر نیز سه مجوز از طرف سازمان صادرشده است، خاطرنشان کرد: مرحله تاسیس یکی از این صندوق‌ها نیز انجام شده و با آماده شدن نرم افزار آنهاپذیره نویسی هم صادر می‌شود.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای تسهیل مجوزهای صندوق‌های سرمایه گذاری نیز اظهار کرد: اقدامات در دو حوزه انجام شده است. یکی اصلاح مقررات، دستورالعمل‌ها و مصوبات هیات مدیره بوده است. راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه نهادهای مالی نیز از اقداماتی است که انجام شده است به گونه‌ای که همه فرایندهای صدور مجوز کامل به صورت الکترونیکی انجام شوند.

به گفته پرویزی نژاد، یک سری مصوبات و دستورالعمل‌هایی بودند که به نحوی باعث می‌شدند تاسیس یک صندوق توسط یک نهاد مالی به تاخیر بیفتد و با موانعی روبرو شوند که این مقررات اصلاح شدند.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha