۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
پیشبرد سند تحول دولت با استفاده از ظرفیت شورای راهبری در وزارت اقتصاد

پیشبرد سند تحول دولت با استفاده از ظرفیت شورای راهبری در وزارت اقتصاد

رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد به دنبال احیای ظرفیت شورای راهبری توسعه مدیریت برای پیشبرد سند تحول دولت است.

به گزارش بازار، سید حسین رضوی پور رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشستی که به منظور راه اندازی و استفاده از ظرفیت شورای راهبردی توسعه مدیریت در سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد برگزار شده بود، گفت: رویکرد جدید سازمان اداری و استخدامی در استفاده از ظرفیت شورای راهبری توسعه مدیریت است.

رضوی پور تأکید کرد: ما نیز از این ظرفیت به عنوان بازوی راهبری برنامه‌های تحول اداری در دستگاه‌ها استفاده خواهیم کرد؛ زمانی نقشه راه اصلاح نظام اداری ابلاغ شد و این شورای راهبری و کمیته‌های پنجگانه در دستگاه‌های اجرایی به منظور پیشبرد برنامه‌های آن نقشه راه تعریف شده بودند، اما با اتمام دو دوره سه ساله برنامه اصلاح نظام اداری که یک سال هم تمدید شد و در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید عملاً بسیاری از برنامه‌ها به آن شکل که باید و شاید تحقق پیدا نکرد.

رضوی پور اضافه کرد: از طرفی در سند تحول دولت به عنوان سند بالادستی بسیاری ازاحکام، مرتبط با ابزارهایی است که در شورای راهبری توسعه مدیریت و کمیته‌های پنجگانه پیش بینی شده است؛ برای نمونه مواردی درباره بروز رسانی سامانه‌ها و دولت الکترونیک در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد تأکید کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های شورای راهبری توسعه مدیریت برای پیشبرد سند تحول دولت استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود ۱۲۵ اقدام در سند تحول دولت وزارت اقتصاد و دستگاه‌های تابعه آن متولی اجرای آن‌ها هستند تصریح کرد: علاوه بر این ۱۲۵ مورد، بسیاری از تکالیف سند تحول دولت تکالیف عام هستند، که تمام وزارتخانه‌ها مکلف به اجرای آن می‌باشند لذا هماهنگی و پیشبرد این برنامه‌ها و اهداف نیازمند یک کار تیمی و سازمان یافته است و تلاش می‌کنیم از طریق احیای ظرفیت شورای راهبری توسعه مدیریت در دستگاه‌ها این کار تیمی را به سرانجام برسانیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha