۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
بازار اردبیل به کابل خودنگهدار و کنتور هوشمند مجهز می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بازار اردبیل به کابل خودنگهدار و کنتور هوشمند مجهز می شود

اردبیل- مدیرعامل شرکت برق اردبیل گفت: با اصلاح شبکه نیرورسانی بازار سنتی اردبیل کابل خودنگهدار و کنتور هوشمند در این مسیر اجرایی و عملیاتی می شود.

حسین قدیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: نصب کنتورهای هوشمند رویت پذیر و کنترل پذیر به تعداد یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه و ۲۷۰ انشعاب ادارات اجرایی و عملیاتی شده و همچنان این فرآیند با قدرت و قوت ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۲ درصد کنتور هوشمند رویت پذیر با اولویت انشعاب صنعتی، کشاورزی، عمومی و اداری نصب و راه اندازی شده که امسال این رقم را تا ۴۰ درصد افزایش می دهیم.

مدیرعامل شرکت برق اردبیل در مورد نصب کنتورهای کنترل پذیر نیز گفت: در سال گذشته ۲۷ درصد و امسال ۴۰ درصد برنامه عملیاتی در این حوزه اجرا می شود.

قدیمی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در ۸۰ شاخص برنامه بلندمدت و چشم انداز خود را تعیین و تعریف کرده است، افزود: اهداف اصلی ما در ارتقای شاخص های نیرورسانی کاهش اتلاف انرژی، کاهش خاموشی، ارائه خدمات غیرحضوری، بالا بردن ایمنی مردم و حفظ محیط زیست و همچنین مدیریت مصرف و کاهش پیک است.

وی اضافه کرد: تلفات انرژی از ۱۷.۵ درصد در سال گذشته به ۱۱.۵ درصد کاهش یافته و تا پایان ۱۴۰۴ سعی بر این است تا تلفات را به زیر ۱۰ درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت برق اردبیل از آخرین وضعیت تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان خبر داد و بیان کرد: برنامه ما تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده که با پبشرفت ۴۵ درصد در حال انجام است و سعی ما بر این است تا پایان سال ۱۴۰۴ کل شبکه سیم مسی استان را به کابل خودنگهدار تبدیل کنیم.

قدیمی ادامه داد: برای اولین بار در سرعین به شکل کامل و ۱۰۰ درصد شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که هفته دولت شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مزایای این طرح به حداقل رساندن سرقت کابل، کاهش تلفات انرژی، برطرف کردن ضعف و خاموشی برق و بهبود اصلاح فرسودگی شبکه است.

مدیرعامل شرکت برق اردبیل خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که روزانه پنج کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان با همت هفت پیمانکار توانمند در حال اجراست.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha