۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
فعالیت شرکت‌های حفاظت جنگل در شمال ادامه می‌یابد
سرپرست سازمان جنگل ها:

فعالیت شرکت‌های حفاظت جنگل در شمال ادامه می‌یابد

چالوس - سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فعالیت جامعه کارگری و شرکت‌های دارای سابقه کار حفاظتی برای صیانت و حفاظت از جنگل‌های شمال ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود منصور بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی طرح های آبخیزداری در سازمان جنگل های شمال در چالوس با اشاره به اینکه توقف بهره برداری چوبی در قالب طرح تنفس یکی از کارهای اساسی و تکلیف قانونی بوده است، گفت: هدف نهایی این طرح تهیه و اجرای طرح های جایگزین است.

وی افزود: از تمامی پتانسیل های متنوع جنگل به جز بهره برداری چوب با ارائه طرح های جایگزین باید بهره گیری کنیم وبرای دوران گذار شامل توقف بهره برداری تا اجرای طرح های جایگزین که با فاصله حدود سه ساله مواجه هستیم باید برنامه ریزی صورت گیرد.

سرپرست سازمان جنگل ها تصریح کرد: برای اجرای طرح های جایگزین در سال جاری مدل کار براساس حوضه های آبخیز تعیین شده است و۱۰۴ حوضه ای آبخیز جنگل های شمال، مبنای کارهای حفاظتی و قراردادهای آن قرار گرفته اند.

منصور با اظهار اینکه تعاونی ها و شرکت هایی که سابقه کار حفاظتی در امور جنگل را دارند همچنان به کار مشغول خواهند بود گفت: جامعه کارگری که در این شرکت ها مشغول به کار بودند نیز به کار حفاظت اشتغال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مطالعات نیمه تفصیلی جنگل های شمال از تیرماه به تدریج آماده می شود، گفت: طرح هر منطقه ای که مطالعات آن تمام شده، به ادارات مربوطه ابلاغ می شود و باید طرح اجرایی را ترسیم کند.

سرپرست سازمان جنگل ها با عنوان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ طرح های حفاظتی به بهره برداری جایگزین منهای بهره برداری چوبی تبدیل می شود، خواستار حفاظت بهینه از ثروت عظیم جنگل شد.

کد خبر: ۱۶٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha