۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
تجارت ۱۸۰ میلیون دلاری تهران و کازان

تجارت ۱۸۰ میلیون دلاری تهران و کازان

وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان روسیه در نشست مشترک با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در تهران گفت: حجم مبادلات تجاری میان کازان و تهران ۱۸۰ میلیون دلار است.

به گزارش بازار، کروفچنکو که به همراه تیمی ۳۰ نفره به ایران سفر کرده است، در نشست مشترک با علیرضا پیمان پاک با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای سفر تیم تجاری-اقتصادی تاتارستان به ایران تدارک دیده شده است، گفت: کشور روسیه در چند ماه اخیر دچار مشکلات جدیدی شده که کشور ایران در ۴۰ سال گذشته با آن‌ها روبرو بوده است، به همین علت برای بهره‌مندی از تجربیات به منظور رهایی از مشکلات و تداوم فعالیت‌های تجاری- اقتصادی مان به ایران سفر کرده ایم.

وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان روسیه از حضور معاون وزارت کشاورزی، معاون وزارت اقتصاد، رئیس آژانس سرمایه‌گذاری، معاون اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان و نمایندگانی از شرکت‌های فعال در حوزه‌های انرژی، نفت و پتروشیمی، ماشین‌سازی و حمل و نقل در هیات تجاری اعزامی این جمهوری به ایران خبر داد و یادآور شد: حجم مبادلات تجاری میان جمهوری تاتارستان و ایران ۱۸۰ میلیون دلار است که نسبت به سال ۲۰۲۰ با افزایش ۳.۵ درصدی مواجه بوده است.

کروفچنکو با بیان اینکه در بازدید از نمایشگاه آرمیا روسیه با دستاوردهای نظامی ایران آشنا شده است، تاکید کرد: یکی از موضوعات جالب و بسیار مهم برای ما، همکاری در قطعات و توسعه صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی است.

وزیر صنعت و تجارت تاتارستان همچنین علاقه مندی خود را برای تولید خودروی مشترک با شرکت‌های ایرانی اعلام کرد و افزود: در خصوص بحث انرژی هم نمایندگانی از شرکت‌های مطرح نفت و پتروشیمی و نمایندگانی از یکی بزرگترین شرکت‌های انرژی تاتارستان به ایران آمده‌اند تا بتوانند در این خصوص با همتایانی ایرانی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

کروفچنکو به دو رودخانه بزرگ «کامه» و «ولگا» که از تاتارستان به دریای خزر می‌ریزند نیز اشاره کرد و گفت: با استفاده از این مسیر کوتاه می‌توان هزینه‌های لجستیک و حمل و نقل میان دو کشور را کاهش داد.

معاون نخست وزیر تاتارستان در ادامه از سفر رئیس جمهور این جمهوری به ایران در سال جاری خبر داد و از پیمان‌پاک دعوت کرد در نمایشگاه صنایع ماشین‌سازی که از ۷ تا ۹ دسامبر( ۱۶ تا ۱۸ آذر) در این جمهوری برگزار می‌شود، شرکت کند.

کروفچنکو در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در توسعه همکاری‌های طرفین نقش مهم و موثری ایفا کند، ایجاد خط پرواز مستقیم ایران- کازان است.

علیرضا پیمان پاک هم در نشست مشترک با اعضای هیات اعزامی تجاری-اقتصادی جمهوری تاتارستان به ایران برای توسعه روابط با این جمهوری اعلام آمادگی کامل کرد و افزود: خوشبختانه در دوره جدید، روابط بین دو کشور بسیار افزایش پیدا کرده و چارچوب مناسبی برای همکاری طرفین ترسیم شده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha