۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
تلاش ایران و روسیه برای ایجاد واحد پولی مشترک بریکس
سفیر ایران در روسیه اعلام کرد

تلاش ایران و روسیه برای ایجاد واحد پولی مشترک بریکس

سفیر ایران در روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این دو کشور در حال همکاری و تلاش برای ایجاد یک ارز واحد برای گروه بریکس هستند.

به گزارش بازار، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این دو کشور در حال همکاری و تلاش برای ایجاد یک ارز واحد برای گروه بریکس هستند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس "روسیه - جهان اسلام: کازان فروم" تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو جدید بریکس، در حال انجام کارهای گسترده‌ای در این انجمن است.

این دیپلمات گفت: ایجاد ارز واحد جدید در چارچوب این انجمن چیزی است که روسیه و ایران روی آن کار می‌کنند.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: آمریکا از دلار برای ایجاد محدودیت استفاده می کند و به همین دلیل استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب‌های متقابل در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تجارت دوجانبه بین ایران و روسیه به روبل و ریال است، سطح روابط دو کشور را "در مرحله طلایی" توصیف کرد.

پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: کازان فروم ۲۰۲۴" در روزهای ۱۴ تا ۱۹ می در شهر کازان روسیه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، موضوع اصلی سخنرانی امسال "اعتماد و همکاری" اعلام شده است.

هدف اصلی این اجلاس تقویت روابط تجاری و اقتصادی، علمی و فناوری، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) و همچنین ارتقا و توسعه نهادهای نظام مالی اسلامی در روسیه است.

کد خبر: ۲۸۷٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha