۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کمبود دارو در داروخانه‌ها جدی است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

کمبود دارو در داروخانه‌ها جدی است

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: برخی از اقلام دارویی مورد نیاز رزمندگان شیمیایی و عزیزانی که دچار موج انفجار شده‌اند در داروخانه های کشور نایاب و کمیاب است، وزارت بهداشت باید مجدانه پیگیری کند.

به گزارش بازار، حسین محمدصالحی دارانی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ مرداد ماه) در نطق میان دستور، با سلام درود به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و روح بلند تمام شهیدان به ویژه سردار سالار شهید یزدانی، سلیمانی و همدانی، گفت: یاران همدانی اگر از دیده ما رفت، با صفا بود که تا اوج وفا رفت، ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به همکاران گرامی تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: لازم است چند نکته اساسی در مورد تلاش‌های دولت متذکر شوم؛ از تلاش‌های دولت کار و کرامت در سفرهای استانی ضروری است در ابلاغ و توزیع اعتبارات سفر دقت و نظارت بیشتری داشته باشد تا مصوبات سفر و اعتبارات دیگر گرد و گردان در اختیار استان‌ها یا به اصطلاح فرنگی گلوبال، به درستی توزیع شود تا حقوق مناطق محروم و کم برخوردار پایمال نشود که از عدالت به معنای واقعی دور نشویم. زیرا برخی از طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت از مدار توجه خارج شده‌اند.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس یازدهم، با اشاره به رشد هزینه تولید یادآور شد: هزینه سنگین تولید در کنار خشکسالی‌های متمادی و سیلاب‌های ویرانگر و قطع چند ساعته برق چاه‌های کشاورزی، خسارات کمر شکنی برای کشاورزان به دنبال داشته است؛ ضروری است با نسخه حق النظاره چاه‌های کشاورزی زمین گیران کشاورزی را بیش از این به حالت بی‌هوشی و کما نبرید.

صالحی دارانی افزود: در سال‌های اخیر بیشتر طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میان دشت توسط سازمان آب منطقه‌ای تحت عنوان بارگذاری جدید متوقف شده است و در این آبخیز بزرگ مرکزی خسارات‌های بسیار بر جای گذاشته است؛ اگر این بی تدبیری اتفاق نمی‌افتاد امروز به جای بلای سیل شاهد مهار آب‌های فصلی و شکوفایی بیشتر کشاورزی بودیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رییس جمهور ادامه داد: جناب آقای رییس جمهور، اگر سیلاب خانه، کاشانه، دام، جاده و چادر روستاییان و عشایر را با خود برد، اجازه ندهید سیلاب اشک و ندامت ته مانده حیات این عزیزان را فروکش کند، هر چه زودتر به یاریشان بشتابید تا خسارات جبران بشود، متاسفانه گروه های بحران قبل از سیل در جلسات متوالی خود را آماده کردند، اما اکثر شهرستان ها و روستاهای درگیر سیل، از حداقل امکانات هم برخوردار نبودند، تجهیزات و ادوات کمک رسانی وجود نداشت، لودرها و ماشین آلات چرخ مثلثی به جای آنکه در مناطق بحران باشد، در زیر سایبان های مرکز استان نفس چاق می کردند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: با توجه به اینکه فصل کار در مناطق سردسیر رو به پایان است، هنوز تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که مدتهاست ابلاغ شده، هنوز بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ نکرده و روستاییان عزیز بلاتکلیف می باشند، از سوی دیگر بیشتر بانک ها از پرداخت تسهیلات گوناگون در این تنگی معاش سر باز می زنند و موجب ناخشنودی مردم شده اند.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد:برخی از اقلام دارویی مورد نیاز رزمندگان شیمیایی و عزیزانی که دچار موج انفجار شده‌اند در داروخانه های کشورنایاب و کمیاب است، وزارت بهداشت باید مجدانه پیگیری کندتا جز رنج بیمارداری، مشکل تامین دارو نیز باعث رنج خانواده های این عزیزان نشود.

نماینده مردم داران در ادامه یادآور شد:خالی ماندن بسیاری از پست های ادارات در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، آن هم به بهانه‌های واهی موجب بر زمین ماندن بسیاری از امور مردم شده است، توصیه جدی دارم؛ تا وزارتخانه های مرتبط در رفع این مشکل تلاش بسیار داشته باشند، فرمانداری ها، بخشداری ها و اکثر ادارات با کمبود شدید نیرو دچار روزمرگی شده اند، حال آنکه در برخی شهرستان‌های استان‌ با تراکم نیرو مواجهند، مبادا مدیریت ناصحیح سازمانی مردم را از دولت عدالت محور ناامید کند.

صالحی در ادامه یادآور شد:احداث جاده اصفهان، داران و درود بیش از ۲۰ سال است ورودی و خروجی شهرها و روستاهای فریدن بزرگ را به نقطه ای مرگبار و حادثه خیز تبدیل کرده است، مشخص نیست وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت چه موقع قرار است زندگی عادی را دوباره به مردم روستایی بازگرداند. در این ایام سختی و تلاش و تنگی معاش، که برزیگران را نفس کشیدن مضر حیات است و مخرب ذات! استمهال تسهیلات بخش کشاورزی، بخشیدن سود و دیرکرد آن مرهمی بر زخم ناسور و زندگی ناجور آنان است.

وی در ا دامه در مورد صادرات محصولات کشاورزی و رفع قوانین دست و پاگیر افزود: رفع مقررات دست و پاگیر تاسیس گلخانه‌ها، تدبیر و تسهیل در صادرات پیاز و سیب زمینی، پیشگیری از انباشت و نابودی محصولات کشاورزی، زمینه سازی در بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی ضرورتی است که وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه بسیار تلاش کند.

وی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های کشاورزی تاکید کرد: با آنکه مصوبه امسال مجلس ادامه نصب کنتور هوشمند بر چاه های کشاورزی، بدون درنظر گرفتن تعادل بخشی است، اما سازمان آب منطقه ای همچنان بدون در نظر گرفتن مصوبات سوار بر توسن سرکش بی توجهی می تازد.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده برجام دقت لازم را داشته باشد در آن سوی میز جهانخوارانی نشسته اند که می‌خواهند با چماق بمب هسته ای در جهان بی‌رقیب باشند و دیگران را از خوردن رطب منع می کنند، ما در پی سلاح هسته ای نیستیم اما ملت ایران توانایی دارد هر تهدید بیگانه را پاسخی دندان شکن بدهد، درپایان نابودی اسرائیل و پایداری و سرافرازی هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی را از دادار یگانه خواهانم.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha