۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در معدن مس سونگون اجرا می شود
وزیر صمت در تبریز:

بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در معدن مس سونگون اجرا می شود

تبریز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه مجتمع مس سونگون گفت: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در معدن مس سونگون اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا رحمانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در تبریز گفت: هیچ شرکت دولتی یا خصوصی حق ندارد جنس و مواد را گران تر از خارجی ها به تولید کنندگان داخلی بفروشد.

وی افزود: بحث فولاد مربوط به بورس است اما هدف ما از ورود به بورس‌ جلوگیری از دلالی گری در این بخش بود.

رحمانی سپس به موضوع نهاده های دامی اشاره داشت و گفت: امکان توزیع یک کیلوگرم ذرت و نهاده بدون مجوز جهاد کشاورزی وجود ندارد و در غیر این صوت تخلف است.

وزیر صمت ادامه داد: در گذشته وارد کنندگان نهاده ها مشکلات زیادی داشتند اما الان هیچ محدودیتی ندارند. دولت هیچ طرفداری نسبت به افراد ندارد که حتما آن افراد وارد کننده نهاده ها باشند.

 وی افزود: جوانان خوش فکری هستند که توان واردات کمتری دارند ولی بعضی ها نیز هستند که می توانند زیاد وارد کنند. هرکسی سالم می تواند کار کند به صحنه بیاید اما توزیع نهاده ها مربوط به جهاد کشاورزی است.

رحمانی همچنین افزود: دولت سال قبل گندم را ۱۸۵۰ تومان خرید ولی امسال ۲۵۰۰ تومان خریداری می کند و مشکلی هم در این حوزه نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مصوبه این است که همه خرید گندم در سامانه جی تی سی ثبت شود اما دولت هیچ نفعی از خرید گندم نمی برد.

رحمانی با بیان اینکه برای شرایط پساکرونا کشورها ۱۴۴ رویه جدید ثبت کردند، متذکر شد: مدیریت واردات را جزو محورهای اصلی برنامه‌ریزی خود برای دوران پساکرونا قرار داده‌ایم و سال قبل واردات کالاهای مصرفی ما ۳۱ درصد کاهش یافت.

وی در ادامه به موضوع واردات نیز پرداخت و گفت: یکی از دلایل کمبود مشکلات در سال گذشته توجه به ساخت داخل بود و این بحث را به جد دنبال می‌کنیم و واردات هر کالایی که با کیفیت و به حد نیاز در داخل تامین شود را ممنوع می‌کنیم.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه صادرات قبل از مسوولان دولتی باید فعالان بخش خصوصی وارد عرصه شوند؛ خاطرنشان کرد: دفاتر اوراسیا را فعال کنید؛ به‌نظر می‌رسد سفارت‌های روسیه و آذربایجان در این عرصه فعال‌تر عمل می‌کنند.

کد خبر: ۱۶٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha