۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
اتمام ذخیره برخی صندوق‌های درآمد ثابت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اتمام ذخیره برخی صندوق‌های درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه، شایعه این که صندوق‌های درامد ثابت حد نصاب ۱۵ درصدی سرمایه گذاری در سهام را رعایت نمی‌کنند را رد کرد.

به گزارش بازار، شیرین معطر تهرانی، تصریح کرد: در سال ۹۹ چندین بار سازمان بورس حد نصاب سرمایه گذاری صندوق‌های با درامد ثابت در بازار سهام را افزایش داد، زیرا در آن زمان شاخص کل بورس روند صعودی را تجربه کرده بود.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: افرادی که در این صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه گذاری می‌کنند، ریسک گریز هستند و این افراد ریسک‌هایی که به این صندوق‌ها می‌شود را نمی‌توانند تحمل کنند؛ بنابراین بهتر است تا سرمایه گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام کاهش یابد.

معطر تهرانی گفت: در حال حاضر صندوق‌های سرمایه گذاری با درامد ثابت باید حداقل ۱۵ درصد سهام سرمایه گذاری کنند که این ۱۵ درصد شامل اوراق تبعی، سرمایه گذاری در صندوق‌های مختلف و همچنین سرمایه گذاری در صندوق‌های طلا و همچنین صندوق‌های کالایی است.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: به دلیل این که شرایط بازار سهام مساعد نیست، بسیاری از صندوق‌های درآمد ثابت اقدام به خرید گواهی‌هایی کالایی کرده اند تا ریسک صندوق را کاهش دهند و سرمایه گذاری در گواهی کالایی جز ۱۵ درصد سرمایه گذاری در سهام حساب می‌شود.

وی افزود: به دلیل این که مدیریت ریسک در صندوق‌های درآمد ثابت بسیار مهم است، مدیران این صندوق‌ها در اختیار معامله سهام ورود کرده اند تا با این اقدام بتوانند از کاهش ارزش سهم جلوگیری کنند؛ بنابراین شایعه این که صندوق‌های درآمد ثابت حد نصاب حداقل ۱۵ درصدی سرمایه گذاری در بازار سهام خود داری کرده اند، کاملا کذب است و این افراد با شرایط و سرمایه گذاری‌های صندوق‌های درآمد ثابت اصلا آشنا نیستند.

معطر تهرانی در پایان از ذخیره گرفتن سودها در بازار سرمایه برای مدیریت ریسک این بازار گفت و بیان داشت: در گذشته زمانی که بازار سهام روند صعودی داشته است، مدیران صندوق‌ها در تلاش بوده اند تا از سودهایی که کسب کرده اند ذخیره بگیرند، تا در زمانی که بازار روند ریزشی دارد از این ذخیره استفاده کنند، اما در حال حاضر این ذخیره برای تعدادی از صندوق‌های درآمد ثابت تمام شده است و برای تعدادی از صندوق‌های دیگر در حال تمام شدن است.

کد خبر: ۱۶۹٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha