۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
اعزام نیرو از شهرداری همدان برای تنظیف شهر کربلا
شهردار همدان اعلام کرد:

اعزام نیرو از شهرداری همدان برای تنظیف شهر کربلا

همدان - شهردار همدان از آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای اعزام نیروهای انسانی و ماشین‌آلات حمل زباله به کربلای معلی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش بازار، سیدمسعود حسینی در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی نحوه حضور شهرداری همدان در راستای تنظیف بخشی از شهر کربلای معلی و جابجایی زوار اظهار کرد: زحمات و خدمات شهرداری همدان در سال‌های گذشته برای خدمت‌رسانی به زائرین در داخل کشور و عراق قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در این مراسم حضور خواهند داشت، عنوان کرد: در این راستا بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای استقبال از زائران اربعین حسینی در آماده‌باش کامل قرار دارند و برنامه‌ریزی لازم برای خدمات رسانی مطلوب به زائران صورت گرفته است.

شهردار همدان با بیان برخی از اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: یکی از این اقدامات، آمادگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای اعزام نیروهای انسانی و ماشین‌آلات حمل زباله به کربلای معلی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی با اشاره به مسئولیت‌های شهرداری همدان در مراسم اربعین حسینی افزود: امسال طبق سال‌های گذشته تعدادی از کارگران خدمات شهری ضمن تشرف به آستان مقدس سیدالشهدا(ع)، تنظیف بخش‌هایی از شهر کربلا را نیز بر عهده دارند.

وی گفت: مسئولیت پاکسازی و نظافت بخشی از شهر کربلا و خدمات‌رسانی سازمان حمل و نقل برای جابجایی زوار از همدان به مرز و برگشت زوار بر عهده مدیریت شهری همدان گذاشته شده است.

حسینی با اشاره به اهمیت مباحث عمرانی و ترافیکی در حوزه خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین اربعین گفت: پیش‌بینی تمهیدات لازم برای رفع گره‌های ترافیکی، خط‌کشی، آماده‌سازی مسیرها، آسفالت معابر، نصب المان‌ها، رنگ‌آمیزی جداول و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت کارهای فرهنگی و رسانه‌ای برای برجسته‌سازی مراسم اربعین گفت: آذین‌بندی، فضاسازی فرهنگی و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی به زائران اربعین، نصب بنر در مسیر عبور زائران از دیگر اقدامات انجام شده برای ایجاد شور حسینی در شهر و استقبال از زائران اربعین است.

شهردار همدان ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی و مستندسازی برنامه اربعین عنوان داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و کارهای خلاقانه تاثیر خوبی بر مشارکت مردم در این حرکت عظیم خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با آمادگی و پیش‌بینی تمهیدات لازم مشکلی در ارائه خدمات در کربلا و همچنین بازگشت زائران نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha