۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی تا پایان سال تولید می‌کنیم
مدیرعامل ایران خودرو:

۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی تا پایان سال تولید می‌کنیم

تبریز- مدیرعامل ایران خودرو گفت: ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی تا پایان سال تولید می‌کنیم و جهش تولید را در سال جاری در صنعت خودروسازی عملی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، فرشاد مقیمی ظهر امروز پنج شنبه در آئین افتتاح خط تولید موتورهای ۳۵۵ و ۴۵۷ در مجموعه ایدم تبریز گفت: امروز شاهد تحقق شعار سال و آغاز جهش تولید با افتتاح خط تولید موتورهای ۳۵۵ و ۴۵۷ در تبریز هستیم.

وی افزود: خط تولید گیربکس سمند را در تبریز راه‌اندازی می‌کنیم و ضروری است حاکمیت برای تسهیل خرید خودروهای سنگین و نوسازی ناوگان فرسوده به رانندگان تسهیلات دهد.

مقیمی ابراز داشت: طی قراردادی با شهرداری تبریز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی به این نهاد تحویل خواهیم داد. تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی تولید می‌کنیم.

وی سپس ادامه داد: وزارت صمت جهش تولید در ایران خودرو را با حمایت تضمین کند تا ادامه یابد.

مقیمی، واگذاری اموال مازاد و غیرمولد تا دو هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برای استفاده در سرمایه در گردش تولید را از دیگر برنامه‌های ایران خودرو در سال‌جاری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تکالیف تعیین شده از سوی دولت و وزارت صمت را اجرا خواهیم کرد.

وی از مذاکره با سایر سنگین‌سازان کشور برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در گروه ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری، توانمندی و ظرفیت‌های منحصر به‌فردی از تولید مانند گیربکس، محور، قطعات خاور و... در ایران خودرو دیزل وجود دارد که امکان بهره‌برداری توسط سایر خودروسازان نیز وجود دارد.

مقیمی تاکید کرد: ایران خودرو مجموعه پیشران در صنعت خودروی کشور است که می‌تواند جهش تولید را به مفهوم واقعی معنا بخشد و با به حرکت درآوردن زنجیره تامین منویات مقام معظم رهبری را محقق سازد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خواستار حمایت دولتمردان و وزارت صمت در تسهیل شرایط تولید با اختصاص تسهیلات مصوب همچنین تسهیلات برای خریداران خودروهای کار و تجاری ایران خودرو دیزل شد.

مقیمی، تولید موتور ۳۵۵ دیزل با استانداردهای یورو ۵ برای دستیابی به محیط زیست سبز را یکی از نیازمندی‌های مهم صنعت حمل و نقل کشور خواند و گفت: این موتور با همت و توان مهندسی داخلی رونمایی شده و به‌زودی به تولید انبوه خواهد رسید. خودروهای مجهز به این موتور نیز در ایران خودرو دیزل در حال آماده‌سازی برای فروش است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بازار خودروهای تجاری و سنگین را از موضوعات مهم صنعت خودروی کشور دانست و متذکر شد: همت ایران خودرو بر این اصل استوار است تا در شرایط تحریم نیاز بازار را براساس راهبردها و سیاست‌های وزارت صمت به نتیجه برساند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد خط تولید موتور ۴۵۷ بعد از هشت سال توقف بیان داشت: تفاوت خط تولید فعلی با سابق در داخلی‌سازی پوسته این موتور است که این دستاورد مهمی در بخش خودروهای تجاری به شمار می‌آید.

مقیمی از عرضه کشنده دو هزار و ۶۳۰ ظرف کمتر از دو ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: نمونه اولیه این کشنده با موتور ۳۵۵ تولید شده که در آینده با موتور ۴۵۷ توسعه خواهیم داد.

گفتنی است با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس، رضا رحمانی وزیر صمت‌، مدیرعامل ایران خودرو خط تولید موتور ۴۵۷ با آلایندگی euro۴ و موتور ۳۵۵ با آلایندگی euro ۵-eev شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در شرکت ایدم تبریز آغاز به کار کرد.

این موتورها نقش ویژه ای در رونق و تحول صنعت خودروی کشورمان خواهند داشت که امروز در تبریز خط تولید آن آغاز به کار کرد.

شرکت ایدم از زیرمجموعه‌های شرکت ایران خودرو دیزل در سال ۵۱ به بهره برداری رسیده و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۷۰۰ نیروی انسانی توانمندی و ظرفیت تولید موتورهای سری ۳۰۰ شامل ۳۱۲، ۳۶۳، ۳۵۲ و ۳۵۵ برای نصب در انواع محصولات مینی بوس، کامیونت، کامیون و اتوبوس را دارد.

تولید موتورهای ۴۵۷ برای نصب بر روی انواع کشنده و اتوبوس نیز بخشی از فعالیت‌های این مجموعه است. با اجرای پروژه‌ای تعریف شده در ایدم امکان تولید و تحویل موتور با سطح استاندارد یورو ۵ نیز میسر می‌شود.

صرفه جویی ارزی ۱۰ هزار یورویی به ازای تولید هر دستگاه موتور ۴۵۷ از نتایج پروژه‌های توسعه‌ای ایدم در سال جاری است. همچنین تعمیق ساخت داخل موتور ۳۵۵ صرفه جویی ارزی پنج هزار یورویی و موتور ۳۶۴ صرفه جویی سه هزار یورویی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha