۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
سیلاب اخیر ۲ روستای چالوس را کامل تخریب کرد
در گفتگو با بازار؛

سیلاب اخیر ۲ روستای چالوس را کامل تخریب کرد

ساری- محمدی، سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: سیلاب اخیر سبب تخریب دو روستا در چالوس و واردشدن آسیب به ۲۴ روستا شده است.

حسینعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آب شدن برف در ارتفاعات درپی گرمای هوا و تداوم بارش های و ریزش یخچال ها سبب بروز سیلاب در استان شده است، افزود: هشدار سطح نارنجی در استان به دستگاه ها اعلام شده بود.

وی با اظهار این که مناطق چالوس، تنکابن، کلاردشت، نور، آمل و سوادکوه از سیلاب اخیر دچار حادثه شدند، افزود: بیشترین خسارت ها در مرزنآباد چالوس رخ داد و به دلیل تراکم رسوبات یخچالی طی ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بارندگی، خسارت های سنگینی در استان برجای گذاشت.

وی با عنوان این که میزان آب دهی رودخانه چالوس در زمان سیلاب ۲۶۰ مترمکعب در ثانیه بوده است، افزود: این حادثه سبب تخریب دو روستای واسپول و کلاکوی شد و ۲۴ روستا نیز دچار خسارت جدی شده است.

محمدی افزود: بازگشایی معابر ۲۴ روستای بالادست مرزن آباد انجام شد و با توجه به این که بیشترین خسارت به مسیر اصلی دزدبن - دلیر وارد شد هفت کیلومتر از مسیر اصلی کامل تخریب شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران یادآور شد: شرکت توزیع برق اقدام به برق دار کردن چند ترانس و روشن کردن برق مناطق کرده است.

وی تجاوز به عرصه و حریم رودخانه ها را معضل اصلی دانست و گفت: از این رو آزادسازی حریم رودخانه های شهری و روستایی به عنوان اقدام اصلی باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha