۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
 پیش بینی وقوع بحران انسانی در انگلستان به خاطر گرانی

پیش بینی وقوع بحران انسانی در انگلستان به خاطر گرانی

به گزارش سرویس سلامت ملی انگلستان، این کشور در بحبوحه افزایش قیمت‌ها با یک بحران انسانی روبرو است.

به گزارش بازار، متیو تیلور، مدیر اجرایی انجمن موسسات بهداشتی دولتی، گفت: «کشور با یک بحران انسانی مواجه است. بسیاری از مردم ممکن است با انتخاب وحشتناک پرهیز از غذا برای گرم کردن خانه یا زندگی در شرایط بسیار ناخوشایند، در دوران سرما و بارندگی مواجه شوند. این به نوبه خود می‌تواند منجر به شیوع بیماری در سراسر کشور شود.»


نکته قابل توجه این است که غرب پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داد؛ و اختلالات زنجیره تامین، باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است.

در انگلستان، افزایش هزینه‌های زندگی میلیون‌ها خانواده را تحت تاثیر قرار داده است. روز گذشته بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را به میزان ۵۰ واحد پایه افزایش داد و از ۱.۲۵ درصد در سال به ۱.۷۵ درصد رساند. اکنون این نرخ در بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۰۸ است که ۲ درصد بود. بر اساس پیش بینی این بانک، اقتصاد انگلیس از سه ماهه چهارم سال جاری وارد رکود خواهد شد.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا، تورم سالانه در این کشور در آوریل به بالاترین سطح از مارس ۱۹۸۲ رسید و در مقایسه با ۷ درصد در ماه قبل به ۹ درصد رسید، در حالی که قیمت مصرف کننده در آوریل پس از افزایش ۲.۵ درصدی افزایش یافت. ۱.۱ درصد در ماه مارس


در حالی که در مارس ۱۹۸۲، تورم ۹.۱ درصد در بریتانیا ثبت شد، در ماه اوت، تورم به رکورد ۱۰.۱ درصد رسید.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha