۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
نبود بازار متنوع خارجی، زنگ خطر صادرات لوازم خانگی
رییس انجمن لوازم خانگی عنوان کرد

نبود بازار متنوع خارجی، زنگ خطر صادرات لوازم خانگی

رییس انجمن لوازم خانگی گفت: زنگ خطر صادرات لوازم خانگی، نبود بازارهای متنوع در خارج از کشور است.

به گزارش بازار، رییس انجمن لوازم خانگی با اشاره به صادرات ۶۰ درصدی صادرات لوازم خانگی به بازار عراق گفت: بازارهای صادراتی لوازم خانگی ما از تنوع خاصی برخوردار نبوده و اگر مشکلی برای بازار به وجود آمد بازار دیگری برای جایگزینی وجود ندارد. این زنگ خطری برای صادرات لوازم خانگی است.

عباس هاشمی افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان صادرات لوازم خانگی و صنایع قطعه سازی کشورمان حدود ۳۷۶ میلیون دلار بود، که این میزان نسبت به سال قبل از آن، ۶ درصد افزایش داشت. در سال ۹۹ میزان صادرات صادرات لوازم خانگی حدود ۳۵۴ میلیون دلار بود.

وی در ادامه گفت: میزان ارزبری صنعت لوازم خانگی طبق تولیدات سال ۱۴۰۰ حدود ۳/۱ میلیارد دلار بود قطعا باید سیاست گذاری‌ها به سمت ایجاد تراز تجاری مثبت باشد.

رییس انجمن لوازم خانگی اظهار داشت: عراق، افغانستان، آسیای میانه و شمال آفریقا و برخی از کشورهای خاورمیانه مانند امارات بازار صادرات لوازم خانگی کشورمان است.

هاشمی با اشاره به سینوسی بودن میزان صادرات لوازم خانگی در سال‌های اخیر، افزود: برای پایداری و توسعه صادرات الزاماتی نیاز است. یکی از این الزامات در داخل کشور برنامه ریزی و اولویت دادن به اقتصاد و درآمدهای غیرنفتی است. در خارج از کشور نیز با تعاملات مثبت با جهان می توان جایگاه لوازم خانگی در تولید و تجارت جهانی را تعیین کرد.

هاشمی با بیان اینکه بزرگترین مشکل صادرکننده لوازم خانگی تحریم‌های داخلی است نه خارجی، افزود: تعاملات بانکی، نبود تعاملات مستمر با بازارهای هدف، تعرفه‌های صادراتی، مشکل حمل ونقل، نرخ دستوری ارز و بخشنامه‌های متعدد گمرکی مهمترین مشکلات در سر راه تجارت لوازم خانگی است.

وی درباره تکنولوژی تولیدات لوازم خانگی در رقابت با نشان های خارجی گفت: در سال‌های اخیر با تلاش بسیاری از تولیدکنندگان و همراهی شرکت‌های دانش بنیان تکنولوژی تولید لوازم خانگی در کشور در رده بالایی قرار دارد و کیفیت تولیدات داخلی می تواند با نشان های خارجی رقابت کند.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha