۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
تسهیل در قوانین بانکی برای پرداخت تسهیلات یکی از مطالبات به حق کشاورزان کردستانی است
نماینده تشکل های کشاورزی کردستان:

تسهیل در قوانین بانکی برای پرداخت تسهیلات یکی از مطالبات به حق کشاورزان کردستانی است

سنندج – رحیمی، دبیر سازمان صنفی کشاورزی کردستان خواستار تسهیل در قوانین بانکی در راستای پرداخت تسهیلات به کشاورزان این استان به عنوان یکی از مطالبات به حق این قشر عنوان کرد.

سید حسن رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در بخش کشاورزی، بیان کرد: کشاورزی ظرفیت اصلی و مهم کردستان برای توسعه است و در همین راستا نیاز است که همه دست اندرکاران در راستای بهره برداری از این ظرفیت مهم برنامه ریزی عملیاتی داشته باشند.

وی با اشاره به رسالت مهم مسئولان بخش کشاورزی کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط خوبی بین قشر کشاورز، رئیس و دیگر کارکنان جهاد کشاورزی در سطح استان و شهرستانها ایجاد شده است و باید این ارتباط منجر به رفع مشکلات و دغدغه های کشاورزان شود.

نماینده تشکل های بخش کشاورزی استان کردستان گفت: داستان پرداخت تسهیلات بانکی به قشر کشاورز یکی از انتظارات جدی ما طی سالهای اخیر بوده است و به همین دلیل باید قوانین این بخش در راستای کمک به قشر کشاورز تسهیل شده و از مواد قانونی مصوب شده به نفع کشاورز استفاده بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: محدودیت های منابع بانکی متاثر از وجود ضعف در نگاه کشاورزان در معلاملات بانکی و لزوم تغییر در رویکرد بانک های عامل از جمله بانک کشاورزی در راستای تسریع در پرداخت تسهیلات یکی از انتظارات جدی قشر کشاورز از کل سیستم بانکی به ویژه بانک کشاورزی است.

رحیمی یکی از مشکلات جدی در مسیر بهره مندی کشاورزان از تسهیلات بانکی را مربوط به مسئله وثایق عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان به دنبال ضامن کارمند و فیش حقوقی است که این روند باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

وی خواستار تغییر در وثایق در بانک کشاورزی شد و افزود: باید سند املاک معتبر در بافت روستایی از جمله منازل روستایی و زمین های کشاورزی از سوی شبکه بانکی کشور مورد پذیرش قرار گیرد تا کشاورزان بتوانند از تسهیلات بانکی به شکل بهتری بهره برداری کنند.

نماینده تشکل های کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای تسهیل در خدمت رسانی از سوی بانک کشاورزی به کشاورزان استانکردستان، از این قشر انتظار می رود که حساب های بانکی خود را به بانک کشاورزی انتقال دهند.

وی در پایان گفت: اگر تسهیلات بانکی به موقع و بر اساس یک سیاست کاری در اختیار کشاورزان قرار گیرد، ما شاهد رونق تولید در این بخش خواهیم بود و به همین دلیل از مسئولان استانی و کشوری انتظار می رود که این مهم را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهند.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha