۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
حمایت از شرکت های دانش بنیان در حد شعار است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

حمایت از شرکت های دانش بنیان در حد شعار است

تبریز- فیض بخش، یک فعال صنعت فولاد گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان در حد شعار است و امیدواریم دولت به وعده خود در حمایت از شرکت های دانش بنیان عمل کند.

اکبر فیض بخش، مدیر کارخانجات شرکت نورد کاران فولاد غرب در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین سرمایه در گردش و مشکل در تامین نیروی انسانی مهمترین مشکلات بخش تولید و به خصوص صنعت فولاد است.

وی سپس در خصوص شرکت فولاد غرب نیز گفت: این مجموعه دانش بنیان تولیدات باکیفیت دارد، تولید اولین ساندویچ پانل ضد حریق در شمالغرب کشور از جمله مهمترین اقدامات شرکت است که حرکتی در مسیر ایمن سازی هرچه بهتر سازه های ساختمانی است.

فیض بخش ابراز داشت: محققان شرکت نورد کاران فولاد غرب موفق به تولید ساندویچ پانل های ضد حریق با گرید استاندارد بی ۱ شدند.

وی ادامه داد: ساندویچ پانل از جمله مدرن ترین مصالح ساختمانی است که علاوه بر تامین پوشش سازه های صنعتی و سوله ها، در صنایع گسترده ای همچون سردخانه ها، کانکس، آشیانه هواپیما، کلین روم(اتاق تمیز)، اتاق های حمل بار، سازه های فروشگاهی و پارکینگ های مسقف کاربرد دارند.

مدیر کارخانجات شرکت نورد کاران فولاد غرب با بیان اینکه بزرگترین و پیشرفته ترین خط تولید به میزان سالانه ۲ میلیون متر مربع ساندویچ پنل پلی اورتان تمام اتوماتیک و کیفیت بالا را داریم، گفت: ۲۰۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی گفت: ساندویچ پانل نسوز در دماهای ۳۰۰ درجه سانتیگراد ، یک لایه نیم سوز شده حفاظتی شکل می دهد و از انتقال آتش به تمامی سطح عایق جلوگیری می کند.

فیض بخش ابراز داشت: ساندویچ پانل نسوز به دلیل ناگهانی بودن وقایع و اهمیت بالای امنیت در سازه ها ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی سپس گفت: ساندویچ پانل ضد حریق برای مصارف خاص صنعتی مانند صنایع پالایشگاهی و نظامی، سردخانه ها و صنایع برودتی، صنعت ساختمان سازی اعم از دیوار و سقف سالن های تولیدی صنعتی و نیمه صنعتی، انواع کانکس، دیواره و سقف کانتینرها مورد استفاده قرار میگیرد.

وی گفت: بخشی از مواد اولیه از جمله ورق های فولادی و برخی مواد شیمیایی تامین داخل بوده و بخشی نیز از خارج تامین می شود.

فیض بخش ابراز داشت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد اولیه تامین داخل است و درصد باقیمانده یا به لحاظ کیفیت و یا به علت عدم تولید در کشور عموما از چین، آلمان و ترکیه تامین می شود. گرید جدیدی را وارد عرصه تولید ساندویچ پانل کرده ایم و انحصار تولید این محصول را در کشور داریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این محصول نیاز اصلی برای طرح های توسعه ای کارگاه ها و واحدهای تولید است و متأسفانه با وجود بیمه سلامت و کیفیت و زنجیره کامل خدمات پس از فروش، ساندویچ پانل های خود را از خارج استان و حتی با کیفیت پایین تر تامین می کنند و نتیجه آن ضربه مستقیم به بحث اشتغال و کارآفرینی به مجموعه ای است که محصولی در تراز کیفیت جهانی تولید می کند.

مدیر کارخانجات شرکت نورد کاران فولاد غرب گفت: قطعی برق یکی از مهمترین چالش های ماست و با هماهنگی اداره برق در روزهایی که این احتمال وجود دارد، برای جلوگیری از خطرات بالقوه ای که در نتیجه نوع فعالیت و مواد مورد استفاده در واحد وجود دارد، کارخانه را تعطیل می کنیم.

وی گفت: بروزترین تکنولوژی سازه های سبک فولادی را با انحصار شمال‌غرب در اختیار داریم و بروزترین دستگاه را از نیوزلند وارد کرده ایم که دوستدار محیط زیست است.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha