۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
۱۵ شرکت توانمند، برندگان مناقصه برق تجدیدپذیر

۱۵ شرکت توانمند، برندگان مناقصه برق تجدیدپذیر

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: ۱۵ شرکت توانمند، برندگان مناقصه احداث نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر شدند که قرار است تا حداکثر ۲ سال آینده احداث و وارد مدار شوند.

به گزارش بازار، محمود کمانی افزود: احداث ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در برنامه دولت سیزدهم وجود دارد که ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی آن، با همکاری شورای اقتصاد، مجوز احداث گرفت و مناقصه آن برگزار شد.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: برنده‌های ۱۴۳۴ مگاوات مشخص شده که در ۱۴ استان و ۶۰ ساختگاه با ظرفیت‌های ۱۰ تا ۲۰۰ مگاوات احداث خواهد شد.

کمانی گفت: در مجموع ۱۴ استان، هدف در نظر گرفته شده است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به استان اصفهان، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان اشاره کرد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: شرکت‌هایی که تا کنون موفق به شرکت در مناقصه نشدند می‌توانند در مرحله دوم مناقصه با ظرفیت ۴ هزار مگاوات شرکت کنند. فراخوان مناقصه دوم انجام گرفته و تا دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مناسب بودن شرایط قراردادها افزود: قیمت خرید به صورتی در نظر گرفته شده که بازگشت سرمایه و سود شرکت‌ها در مدت ۴ سال اتفاق بیافتد و در بودجه ۱۴۰۱ محل خرید برق از این نیروگاه‌ها ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و نگرانی بابت پرداخت‌ها وجود ندارد همچنین در این مصوبه نرخ خرید به صورت ارزی در نظر گرفته شده و نگرانی از تغییر نرخ ارز برای شرکت‌ها وجود نخواهد داشت.

کمانی در پایان گفت: در این حوزه، ساخت تجهیزات در کشور انجام می‌شود و به تازگی کارخانه تولید کننده پنل و سلول خورشیدی با حضور رئیس جمهور در استان مرکزی افتتاح شده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha