۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳
ضرورت تغییر رویکرد برای افزایش کارایی مراکز تجاری خارج از کشور
رییس سابق سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

ضرورت تغییر رویکرد برای افزایش کارایی مراکز تجاری خارج از کشور

رییس سابق سازمان توسعه تجارت گفت: برای افزایش کارایی و رونق مراکز تجاری خارج از کشور نیاز به تغییر رویکرد است.

به گزارش بازار، محمدرضا مودودی با اشاره به اهمیت مراکز تجاری ایران در کشورهای دیگر برای توسعه تجارت گفت: در سال‌های اخیر مراکز تجاری خارج از کشورمان رونق خوبی نداشته اند، که با تغییر رویکرد بر کارایی این مراکز افزوده می‌شود.

مودودی افزود: سازمان توسعه تجارت از سال‌های گذشته برای نمایش توانمندی‌های تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت بازار کشورهای مختلف تشکیل مراکز تجاری را در دستور کار خود قرار داده است. در دولت سیزدهم نیز مجوزهای متعددی برای تشکیل مراکز تجاری در کشورهای مختلف صادر شده که رونق این مراکز باعث توسعه تجارت کشورمان است.

وی در ادامه با اشاره به شناخت بخش خصوصی با ظرفیت تولیدات داخل و شناخت بازار هدف گفت: نباید به مراکز تجاری به نگاه دولتی نگریست بلکه این مراکز باید با کمک بخش خصوصی مدیریت شود.

رییس سابق سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: دو دلیل اصلی برای موفق نبودن مراکز تجاری در سال‌های اخیر وجود دارد. موضوع اول اینکه هیچ مرکز تجاری از کشورهای دیگر در کشورمان تاسیس نشده است. موضوع دوم این است که یک برنامه‌ای برای فعالیت و توسعه روز افزون این مراکر طراحی نشده است. بطور مثال بعد از تشکیل مرکز تجاری ایران در عراق به دلیل نبود یک برنامه جامع برای رونق، این مرکز مورد استقبال شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی قرار نگرفت.

مودودی اظهار داشت: یکی از راهکارهای توسعه فعالیت مراکز تجاری کشورمان استفاده از مشوق‌های صادراتی است. با در اختیار قرار دادن این مراکز برای نمایش فعالیت صادرکنندگان نمونه، می توان صادرکنندگان دیگر را نیز برای توسعه و رونق مراکز تجاری کشورمان ترغیب کرد.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha