۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
اجرای جهش تولید در دیمزارها در تمام سطح زیر کشت آذربایجان شرقی
به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام می شود؛

اجرای جهش تولید در دیمزارها در تمام سطح زیر کشت آذربایجان شرقی

تبریز- فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها را در تمام سطح زیر کشت دیم استان اجرایی خواهیم کرد.

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به آغاز کشت پاییزه در بعضی از شهرستانهای استان گفت: دغدغه‌های که مدیران شهرستانها در خصوص کمبود کود، بذر و پرداخت مطالبات کشاورزان دارند، نشان می‌دهد برای کشت پاییزه برنامه داشته و به این مساله توجه کافی نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال با تلاش و پشتکار همه همکاران و حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح جهش تولید در دیمزارها را در تمام سطح زیر کشت دیم استان اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از مدیران شهرستانها خواست نسبت به تهیه بیلان کاری ناظران این طرح توجه جدی نشان داد تا عملکرد هر ناظر مشخص شده و تغییر میزان تولید در هر دیمزار معین شود.

فتحی با تاکید بر لزوم پر رنگ تر شدن بازرسی و نظارت بر بازار، گفت: پاسخ به شکایات مطرح شده در سامانه ۱۲۴ باید در اولویت بوده و به عنوان یک تکلیف در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به سخنان دادستان تبریز در مراسم سند دار کردن اراضی کشاورزی، گفت: اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و اراضی ملی همه زیر نظر جهاد کشاورزی هستند و ما وظیفه داریم به از همه این اراضی به نحو احسن حراست نماییم پس در رفع تداخل اراضی و سند دار کردن اراضی کشاورزی، حفظ حقوق بیت المال و حراست از حق الناس به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت‌های سایر سازمانها و ارگان‌ها در حوزه کشاورزی را کارگشا توصیف نموده و افزود: هر سازمان یا ارگانی از قبیل بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و یا کمیته امداد امام (ره) که می‌تواند تسهیلاتی در بخش کشاورزی پرداخت نماید برای بخش کشاورزی کارگشا بوده و در پیشبرد این حوزه موثرخواهد بود.

فتحی با استقبال از کاهش بروکراسی اداری در راستای بهبود عملکرد جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت: مدیران شهرستانها طی یک هفته، اختیاراتی را که می‌توان از استان به آنها تفویض نمود تا روند انجام امور سرعت یافته و تسهیل شود به همراه دلایل آن، اعلام نمایند تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه سند دار کردن اراضی مشمول قانون خرد کردن اراضی کشاورزی نمی‌شود، از مدیران شهرستانها خواست نهایت همکاری را در این خصوص با اداره ثبت اسناد و املاک داشته باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی سلامت اداری را یکی از مهمترین شاخص‌ها در عملکرد سازمان دانسته و با تاکید بر حساسیت این مساله و اینکه سلامت اداری با افزایش مسئولیت پذیری کارکنان ارتقا می‌یابد گفت: باید همه تلاش خود را به کار ببریم تا عملکردی سالم داشته باشیم و از بروز تخلفات احتمالی در زیر مجموعه خود جلوگیری نماییم زیرا بروز چنین مورادی می‌تواند عملکرد سازمان را زیر سوال ببرد.

فتحی در پایان حراست و مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را بازوان سازمان جهاد کشاورزی در زمینه نظارت بر سلامت اداری دانسته و اظهار داشت: در برابر تخلفات کوچک‌ترین مسامحه‌ای نخواهیم داشت و با شدیدترین نحو با متخلف برخورد خواهیم کرد چرا که چشم پوشی از تخلفات فرد، بزرگترین ظلم به اوست.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha