۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کرونا هتلداران را ضربه فنی کرد
پای صحبت های جمعی از فعالان گردشگری کشور؛

کرونا هتلداران را ضربه فنی کرد

جمعی از فعالان حوزه هتلداری و گردشگری به بیان مشکلات این حوزه در دوران شیوع بیماری پرداختند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدعلی فرخ مهر، رئیس جامعه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران، ضمن درخواست نشستی مشترک در رسانه با حضور طرف های بخش خصوصی و دولتی برای نجات صنعت گردشگری گفت: «در این نشست ما بصورت اساسی و مستند صحبت خواهیم کرد. »

وی با بیان این مطلب افزود: «صنعت گردشگری از اول انقلاب تا امروز موج سواری کرده و گاه به قدری خروشان بود، که بسیاری از فعالان آن غرق شده اند. »

فرخ مهر افزود: «مسئولان نباید همه را تشویق به هتلداری کنند؛ البته این نیاز مبرم است اما در این امواج، سرمایه ها به خطر می افتد. »

وی یادآور شد: «بعد از برجام قدری اوضاع مناسب بود؛ خاصه در تهران که پذیرش مهمانان عموما بر اساس سفرهای تجاری و نمایشگاهی است ولی در نهایت از سال ۹۶ به بعد رفته رفته با رکود در صنعت گردشگری روبرو شدیم. »

فرخ مهر گفت: «قبل از کرونا، دو بار به وزیر وقت نامه نوشتیم و آخرین نامه بنده به درخواست تشکیل یک جلسه کارشناسی باز می گردد. »

وی افزود: «بنده سابقه خانوادگی در صنعت هتلداری دارم اما مطمئن باشید که شرایط ما را به ورشکستگی تهدید می کند. »

فرخ مهر به رادیو گفت وگو گفت: «معاون گردشگری بر اساس نامه ما اقدامات را انجام داد اما در این کشور با وجود اینکه رهبری بارها نسبت به گردشگری تاکید کردند، اما نهادهای متولی با فعالان این صنعت همکاری نمی کنند. »

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری ها، بانک ها، ادارات و ... بایستی با این صنعت همراه باشند، خاطرنشان کرد: «وزرای دولت باید پاسخ دهند که به چه حقی با فعالان گردشگری همکاری ندارند! »

همچنین سیدحسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به رخدادهای سال گذشته، اظهار کرد: «سیل شیراز نقطه عطفی برای پس زدن سرمایه ها بود و طبیعتا ماجراها از همان سال آغاز شد. »

وی با اشاره به مشوق های امریکا به منظور ممانعت از ورود گردشگران به ایران گفت: «ماجراجویی ها در خلیج فارس و... ضربه ای به صنعت گردشگری و هتلداری بود. »

سیادتان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی و نیز اعتراضات مردمی و قطع اینترنت را موجب از میان رفتن برنامه های جامعه هتلداری افزود: «کرونا ضربه آخر را به زنجیر گردشگری و هتلداری زد. »

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه معلوم نیست وعده های دولت چه زمانی عملی می شود، گفت :«نیاز مبرم به کمک دولت داریم و در غیر اینصورت، هتلداری رو به نابودی می رود. »

سیادتان با اشاره به عدم همراهی بخش های دولتی با هتلداران، در عین حال گفت: «وزارت میراث چند ماهی مجوزهای باطل شده را تمدید کرده است. »

وی گفت: «هتل ها فرصتی گرفته اند تا در فضای پساکرونا قبوض آب و برق و گاز را بصورت قسطی پرداخت نمایند. »

سیادتان یادآور شد: «هتلداران باید بیمه ۹۹ را رد کنند و طبیعتا روال قانون باید اجرا شود و مراحل بعدی ان شاالله در پسا کرونا قسط بندی می شود. »

در ادامه سیدنصیر رضاتی، عضو جامعه هتلداران قشم با اشاره به اینکه مرزهای آبی و هوایی در آغاز کرونا به روی قشم بسته شد، گفت: «یکی از بیشترین ضررها را محل هایی نظیر قشم دادند چراکه ما فصلی کار می کنیم و تمام دلخوشی هتلداران قشم و نقاطی با آب و هوای این چنینی، شب عید است. »

وی افزود: «متاسفانه ما این فصل را کاملا از دست دادیم و نسبت به هتل های دیگر شهرها ضرر بیشتری متحمل شدیم. »

رضاتی گفت: «شهر بسیار راکد و کسبه ناراحتند چراکه هیچگاه از صنعت گرشدگری حمایت نشده و نمی شود. »

وی با انتقاد از اخباری که مدام در خصوص عدم رفتن به هر نقطه منتشر می شود، گفت :«وزارت بهداشت باید مصوب کند که چگونه باید مسافرت رویم و ایمن باشیم و برای عدم حذف سفر از سبد خانواده، طبیعتا نرخ سفر و درآمد مردم مهم است. »

در بخشی دیگر از این برنامه فرهنگی امیر عدنان سپهری، کارشناس حوزه گردشگری با اشاره به اینکه دولت باید وام هایی را برای نوسازی یا بهسازی فراهم آورد، گفت: «در حال حاضر بهترین فرصت برای هتل ها و مراکز حمل و نقل در راستای بهسازی پیش آمد. »

وی افزود: «این هتل ها آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی را داشتند ولی با شرایط موجود، استفاده و ظرفیت ها از میان رفت. »

سپهری گفت: «در حال حاضر بیمه و مالیات باید از بسیاری هزینه ها صرف نظر کند؛ چراکه عقب انداختن آن برای هتلداران یا آژانس داران هیچ سودی نخواهد داشت. »

وی همچنین پیشنهاد داد: «در این فضا نقش صداوسیما بسیار پررنگ است تا امنیت روانی را به جامعه باز گرداند تا شرایط پساکرونا را به بهترین شکل پیش رو داشته باشیم. »

کد خبر: ۱۶٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha