۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
سنگ اندازی شرکت شهرک‌های صنعتی در مسیر احداث پالایشگاه دانه‌های روغنی
نماینده مردم پارس آباد در مجلس عنوان کرد

سنگ اندازی شرکت شهرک‌های صنعتی در مسیر احداث پالایشگاه دانه‌های روغنی

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس، گفت: ایجاد موانع در مسیر حضور سرمایه گذار برای ایجاد پالایشگاه دانه‌های روغنی پارس آباد توسط برخی از مسئولین برخلاف نیاز جامعه بوده و جای تاسف دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس جهانگیرزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص موانع پیش روی سرمایه گذاران در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی، گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بارها در رابطه با اهمیت موضوع اشتغال و لزوم توجه به اشتغال آفرینی تاکید کرده اند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طی دوسالی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد تلاش بسیاری زیادی برای حضور سرمایه گذار در عرصه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در منطقه مغان به عنوان قطب کشاورزی کشور داشته ام اما شرکت شهرک‌های صنعتی در این مسیر سنگ اندازی‌ می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی از مسئولین علی رغم سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی سرمایه گذار متقاضی در منطقه مغان با وی همکاری لازم را ندارند و موافق نیستند که این سرمایه گذاری در استان اردبیل انجام شود.

جهانگیرزاده، عنوان کرد: در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت، وی دستور داد تا پالایشگاه دانه‌های روغنی فعالیت خود را آغاز و مسیر برای این سرمایه گذار تسهیل شود اما متاسفانه رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی و مجموعه وی در این راستا همکاری لازم را نداشته اند.

وی با بیان اینکه ایجاد پالایشگاه دانه‌های روغنی حداقل برای ۴۰۰ نفر در منطقه پارس آباد اشتغال ایجاد می‌کند، گفت: این میزان اشتغالزایی مستقیم توسط تنها یک واحد تولیدی برای حوزه انتخابیه اینجانب و استان اردبیل قابل توجه و کم نظیر است. ایجاد موانع در مسیر حضور سرمایه گذاران توسط برخی از مسئولین برخلاف نیاز جامعه بوده و جای تاسف دارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: احداث پالایشگاه دانه‌های روغنی پارس آباد به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که سرمایه گذار ۵۰درصد از آن را تامین می‌کند اما موانع موجود و کم کاری برخی از مسئولین باعث شده تا سرمایه گذار دیگر رغبتی نداشته باشد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در منطقه مغان سالانه ۴ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود که ایجاد این پالایشگاه دانه‌های روغنی از خام فروشی آن جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: در مصاحبه‌های خود قطعا به موانع ایجاد شده در مسیر سرمایه گذاری برای ایجاد پالایشگاه دانه‌های روغنی اشاره می‌کنم تا یکی از مسئولین به سوالات ساکنین قطب کشاورزی کشور پاسخ دهد، همچنین در نشست علنی مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص تذکر می‌دهم.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha