۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
افزایش قیمت باعث صرفه جویی روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور شده است
استاندار آذربایجان شرقی:

افزایش قیمت باعث صرفه جویی روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور شده است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح افزایش نرخ بنزین گام درستی بود، گفت: با اجرای این طرح روزانه بیش از ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در کشور کاهش یافته است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه‌های پیشرفته دنیا، علم را به فناوری و فناوری را به محصول قابل فروش تبدیل کرده و با این کار تولید ثروت می‌کنند که دانشگاه‌های ما نیز باید با فاصله گرفتن از نگرش سنتی، تلاش خود را برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری ب کار گیرند.

وی همچنین به مصوبه افزایش قیمت بنزین در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اشاره کرد و گفت: در صورتی که طرح سهمیه‌بندی بنزین اجرا نمی‌شد ما در سال ۱۴۰۰ به واردکننده بنزین تبدیل می‌شدیم و هم‌اکنون با اجرای این طرح روزانه بیش از ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین کاهش یافته است.

پورمحمدی با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد مشکلات اقتصادی مردم افزایش یابد، گفت: ما در همین دولت، رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد و تورم یک رقمی را تجربه کردیم و بعد از امضای برجام، شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: فروش نفت ما نیز به حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود که با عهدشکنی آمریکا و خروج این کشور از برجام، فشارهای خارجی علیه اقتصاد کشورمان افزایش یافت و در این شرایط دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات معیشتی مردم به کار گرفته است.

کد خبر: ۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha