۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
آغاز عملیات اجرایی چند میدان نفتی و گازی در هفته دولت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

آغاز عملیات اجرایی چند میدان نفتی و گازی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز اجرای عملیات چند میدان نفتی و گازی در هفته دولت خبرداد و گفت: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان به عمران مناطق محروم اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، محسن خجسته‌مهر در نخستین آیین گردهمایی فعالان فرهنگی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تقریبا هنه میدان‌های مشترک تعیین تکلیف شده‌اند، از آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک نفتی سهراب، یاران شمالی، یاران‌جنوبی، لایه نفتی پارس جنوبی و میدان گازی بلال در هفته دولت خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته دولت، ردیف بعدی پالایشگاه طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شرکت ملی نفت، تولید ثروت برای کشور است، افزود: ما دارای ذخائر عظیم نفت و گاز هستیم بنابراین باید برای تولید و استفاده از آن برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ما در صنعت نفت به ۱۶۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در این صنعت در طی ۸ سال آینده نیاز داریم، تصریح کرد: در بخش توسعه میدان‌های نفت و گاز در دولت جدید با پشتکار و همت وزیر نفت در این بخش اقدام‌هایی جدی آغاز شده است.

خجسته‌مهر اظهار کرد: حفاری ۴ حلقه چاه از فاز ۱۱ پارس جنوبی مراحل نهایی را طی می‌کند و لوله‌گذاری دریایی آن نیز روز جمعه (۲۱ مردادماه) پایان یافت. به امید خدا از زمستان امسال از این میدان، گاز تولید خواهیم کرد که از نظر بین‌المللی و خودباوری افتخاری برای نظام است.

معاون وزیر نفت در ادامه، وظایف شورای فرهنگی را خطیر دانست و گفت: مهم‌ترین رسالت ما در این بخش، تأسی به بیانیه گام دوم انقلاب است که پیاده‌سازی آن به ابزارهای متناسب نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه فعالان فرهنگی نفت می‌توانند دستاوردهای صنعت نفت را برای مردم بازگو کنند، افزود: کار جهادی مشکلات صنعت نفت را برطرف می‌کند و در این مسیر باید اقدام‌های مهم برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه باید در پروژه‌های توسعه‌ای پیوست فرهنگی مدنظر قرار گیرد، زیرا فرهنگ ما فرهنگی غنی است و باید از آن استفاده کنیم، اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران باید خانواده محور باشد و در این زمینه نقش شورای فرهنگی تاثیرگذار است.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha