۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
برگزاری نمایشگاه فناوری های کشاورزی در تهران

برگزاری نمایشگاه فناوری های کشاورزی در تهران

نمایشگاه فناوری‌های نوین کشاورزی با همت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و با حضور ده‌ها شرکت خصوصی به منظور تسریع در حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش بازار، این نمایشگاه با هدف شبکه سازی نخبگان حوزه فناوری‌های نوین کشاورزی، تکمیل زنجیره ارزش این فناوری‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه فناوری‌های نوین کشاورزی، نیاز سنجی فناوری و تسریع تجاری سازی فناوری‌های موجود برپا شده است.

در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه هشت جانبه همکاری در راستای تولید؛ تکثیر، نگهداری و تجاری سازی هسته‌های اولیه سالم ارقام میوه گرمسیری، معتدله و غیر معتدله بین معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، موسسه تحقیقات علوم باغبانی، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، انجمن صنفی کشت بافت گیاهی و صندوق حمایت از توسعه نهال در بخش کشاورزی منعقد گردید.

رئیس پژوهشگاه بیو تکنولوژی کشاورزی ایران در باره هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: هدف اصلی این رویداد در کنار یکدیگر قرار دادن شبکه زنجیره ذی نفعان ایجاد کننده فناوری و بهره برداران است که شامل همه معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی، موسسات و مراکز پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان است.

غلام رضا صالحی جوزانی افزود: این امر موجب تسریع ورود فناوری‌ها به عرصه کشاورزی می‌شود و با تجاری سازی و واگذاری فناوری‌ها به بخش خصوصی عملا شاهد رشد رسوخ دانش در بخش کشاورزی خواهیم بود.

به گفته صالحی جوزانی این تفاهم نامه‌ها شامل فناوری‌های مختلفی مانند کشاورزی عمودی و ساخت بیورآکتورهایی است که بتوان محصولات کشاورزی را در محیط بسته و در بیورآکتورها تولید کرد همچنین ساخت کیت‌های تشخیصی عوامل بیمار گر گیاهان و در کنار آن انتقال فناوری‌های ریزه ازدیادی گیاهان مختلف و عاری سازی از ویروس‌ها وباکتری‌ها در گیاهان باغی است ضمن اینکه در

این قراردادها تلاش هست که با همکاری بخش خصوصی ارقام جدید گیاهان ارزن و سورگوم که مقاوم به خشکی و سازگار با شرایط کشور هستند با کمک بخش خصوصی به سرعت وارد عرصه تولید شوند.

در این رویداد نمایندگان وسفرایی از کشورهای عراق، ارمنستان روسیه و ترکمنستان حضور داشتند.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha