۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
تقویت سرمایه‌های اجتماعی از راهبردهای رسانه‌ای کشور باشد
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تقویت سرمایه‌های اجتماعی از راهبردهای رسانه‌ای کشور باشد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مسیر جهش اقتصادی و رونق تولید اشتغال‌آفرین، رسانه‌ها باید به تقویت سرمایه‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش بازار، محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف اقتصادی، اجتماعی و حمایتی وزارت کار گفت: به عنوان اجتماعی‌ترین وزارتخانه کشور، با گستردگی وظایف و خدمات مواجه هستیم.

زاهدی‌وفا با بیان اینکه بازسازی سرمایه اجتماعی می‌تواند به تحول اقتصادی کمک کند، افزود: تضعیف سرمایه اجتماعی، به ناکارآمدی سیاست‌های دولت منجر می‌شود و در این میان خبرنگاران می‌توانند رابطه سیاست‌های اقتصادی و سرمایه اجتماعی را تقویت کنند.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی پس از انقلاب اسلامی، افزود: همه ما در یک مسیر در حال پیشروی هستیم و بخش عمده مسئولیت امیدآفرینی بر عهده اصحاب رسانه است.

زاهدی‌وفا تصریح کرد: اهمیت کار رسانه‌ای بر همگان روشن است و خبرنگاران هم باید با شناخت رسالت خود به رفع مشکلات مردم و تسهیل روند توسعه کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌های کشور برای جهش اقتصادی و عبور از این مشکلات بهره بگیریم، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند حاکم‌شدن مدیریت حرفه‌ای و تصمیم‌گیری کارشناسی است.

زاهدی‌وفا گفت: تصمیمات درست مدیریتی نباید درگیر حواشی سیاسی شود و رسانه‌ها باید دستگاه‌های اجرایی را به مسیر اقدامات اساسی و دوری از سیاسی کاری ببرند.

وی تأکید کرد: قشر بازنشسته ما متأسفانه در گذشته جایگاه و منزلت واقعی خود را کسب نکرده است و شاهد کم‌توجهی در این حوزه بوده‌ایم.

سرپرست وزارت کار ناترازی صندوق‌های بازنشستگی را یکی از چالش‌های اساسی کشور دانست و گفت: به دلیل عدم اتخاذ تصمیم‌های حرفه‌ای در گذشته، ۲ صندوق بزرگ بازنشستگی به بودجه دولت متکی هستند.

وی افزود: فلسفه صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی عملکرد درست اقتصادی و سودآوری در جهت رفاه مخاطبین است.

زاهدی‌وفا گفت: بنا بر دستور رئیس‌جمهور در تفویض اختیار به وزرای عضو هیات امنای تأمین اجتماعی و بر اساس مصوبه شورای عالی کار و طبق جمع‌بندی و خروجی نشست با بازنشستگان، توافق لازم برای اصلاح مستمری سایر سطوح حاصل شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت عدالت در تقسیم منابع برای توسعه کشور تأکید کرد و افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید در حوزه استانی ایجاد شوند و مشارکت لازم را در توسعه منطقه‌ای داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha