۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
فقط ۱۳ درصد شرکت‌ها، حسابرسی می‌شوند

فقط ۱۳ درصد شرکت‌ها، حسابرسی می‌شوند

رئیس سازمان حسابرسی گفت: کمتر از ۱۳ درصد صورت‌های مالی شرکت‌ها حسابرسی می‌شوند.

به گزارش بازار، موسی بزرگ اصل رئیس سازمان حسابرسی گفت: از میان بیش از ۳۳۰ هزار شرکت فعال که اظهار نامه مالیاتی تکمیل کرده اند فقط حدود ۴۵ هزار شرکت حسابرسی شده اند.

رئیس سازمان حسابرسی گفت: این آمار فقط به صورت تعدادی است درحالیکه باید اطلاعات درآمدی شرکت‌ها را داشته باشیم که در این حوزه اطلاعات شفاف نیستند و اطلاعات بخش‌های مختلف به صورت جزیره‌ای است.

طبق قانون شرکت‌هایی که مجموع درآمد آن‌ها بیش از هشت میلیارد تومان و یا مجموع دارائی هایشان بیش از پانزده میلیارد تومان است، مشمول الزام حسابرسی می‌باشند. غلامحسین دوانی گفت: راه حل جلوگیری از فساد در حسابرسی صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و خصوصی بهره گیری از دانش روز و نرم افزارهای حسابرسی طبق تجربه کشورهای پیشرفته است به طوریکه در کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیا حسابرسی از یک شرکت به مدد نرم افزارهای پیشرفته حسابرسی در ۳۰ دقیقه و با ۱۰۰ درصد اطمینان انجام می‌شود در حالیکه حسابرسی به صورت دستی از یک شرکت در کشورمان به طور میانگین ۳ ماه زمان می‌برد.

به گفته کارشناسان روند الکترونیکی شدن مالیات ستانی در کشور می‌تواند فرصتی فراهم کند تا حسابرسی صورت‌های مالی شرکت‌ها نیز الکترونیکی شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha