۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
ماموریت جدید سازمان توسعه تجارت در توسعه روابط اقتصادی ایران و بلاروس
وزیر صنعت دستور داد

ماموریت جدید سازمان توسعه تجارت در توسعه روابط اقتصادی ایران و بلاروس

رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با یوری لازارچیک، سفیر جمهوری بلاروس در تهران ضمن تأکید بر ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، به سازمان توسعه تجارت ایران ماموریت داد نسبت به برگزاری جلسات مقدماتی به صورت ویدئو کنفرانس بین نهادهای تخصصی مسئول بلاروسی و ایرانی اقدام کنند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به عنوان مسئول برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس رحمانی با اشاره به اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی اوراسیا و برخورداری بلاروس به عنوان عضو این اتحادیه از ترجیحات اعطاء شده، از این موضوع به عنوان مزیتی برای طرفین به منظور توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی یاد کرد.

در این دیدار طرفین بر اجرایی شدن توافقات پیشین مقامات ایران و بلاروس در خصوص تامین اقلام مورد نیاز دو کشور در حوزه‌های محصولات کشاورزی، دامی، شیلات، صنایع سلولزی، صنایع معدنی، ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات پزشکی، صنایع دارویی و همکاری‌های علمی و تکنولوژی تاکید کردند.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار به سازمان توسعه تجارت ایران ماموریت داد ضمن بررسی موانع توسعه همکاری‌های شرکت‌های دو کشور نسبت به برگزاری جلسات مقدماتی به صورت ویدئو کنفرانس بین نهادهای تخصصی مسئول بلاروسی و ایرانی اقدام کنند و دستور کار و اسناد توافقات مرتبط با پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور را که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، از این طریق به جمع‌بندی طرفین برساند.

گفتنی است، حجم صادرات غیرنفتی ایران به بلاروس پس از اجرایی شدن تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی اوراسیا از پنجم آبانماه سال ۹۸، نسبت به میانگین سال‌های گذشته رشد سه برابری داشته است و بیش از ۸۰ درصد از اقلام صادراتی ایران مشمول تعرفه‌های ترجیحی اعطایی اتحادیه اوراسیا به ایران بوده است. همچنین دو کشور جهت همکاری متقابل برای مقابله با اثرات اقتصادی دوره زمانی شیوع ویروس کرونا و دوران پساکرونا و تبادل خدمات، تجربیات پزشکی و اقلام دارویی اعلام آمادگی کردند.

کد خبر: ۱۶٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha