۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
آغاز بکار کمیسیون مشترک ایران و پاکستان

آغاز بکار کمیسیون مشترک ایران و پاکستان

بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با حضور هیئت بلندپایه اقتصادی، تجاری از دو کشور همسایه در اسلام آباد آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار، بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان صبح امروز با حضور هیئت بلندپایه کشورمان که به سرپرستی «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی به پاکستان سفر کرده در اسلام آباد پایتخت این کشور آغاز شد.

در افتتاحیه این اجلاس ۲ روزه که با حضور «افندی زاده» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران و «عمیر کریم» قائم مقام وزیر دارایی و اقتصاد پاکستان برگزار شد، طرفین ضمن تعیین چهارچوب موضوعات مورد بررسی در بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی پیرامون راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری رایزنی کردند.

مقامات دو کشور در نشست افتتاحیه با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان در بسیاری از بخش‌ها عمیق و گسترده است، اظهار داشتند: برگزاری کمسیون همکاری‌های اقتصادی می‌تواند ضمن رفع موانع پیش روی روابط دوجانبه زمینه تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌ها را فراهم کند.

به گفته طرفین در اولین روز از اجلاس بیست و یکمین کمیسیون اقتصادی ایران و پاکستان، امروز (چهارشنبه) نشست‌های کمیته فنی و کارشناسی با هدف شناسایی و رفع موانع پیش روی روابط تجاری میان دو کشور همسایه برگزار می‌شود که طی آن آماده سازی چشم انداز پنج ساله آینده روابط ایران و پاکستان و پیش نویس تفاهمنامه‌های همکاری دوجانبه در بخش‌های مختلف نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

«افندی زاده» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با مقامات پاکستانی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط با همسایگان گفت: دوستی و برادری دو ملت ایران و پاکستان همواره زمینه پیشرفت دو کشور شده است و در این راستا برگزاری بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی نیز بیانگر رشد، توسعه و نزدیکی فزاینده روابط دو کشور همسایه است.

وی افزود: تمدید روابط راهبردی دو کشور، ساماندهی روابط تجاری بویژه در بستر تهاتر، تقویت تجارت مرزی از طریق احداث و فعال سازی بازارچه‌های مرزی و احداث شهرک‌های صنعتی مشترک در مناطق مرزی از اهداف بیست و یکمین کمسیون اقتصادی ایران و پاکستان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل میان ایران و پاکستان، بهسازی خطوط راه آهن و حمل و نقل جاده ای، گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی و عملیاتی کردن پروژه خط انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به (آی پی)، امضای تفاهمنامه‌های همکاری دوجانبه در بخش‌های مختلف در کنار بررسی روابط فرهنگی از دیگر محورهای مهم این کمیسیون است.

طرف پاکستانی نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت بالای روابط دو کشور همسایه در راستای تحقق منافع متقابل گفت: پاکستان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصتی برای نزدیکی هر چه بیشتر روابط خود با ایران می‌داند.

کد خبر: ۱۶۸٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha