۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
انتقاد تولیدکننده خرما از عملکرد ضعیف بیمه نخیلات در بازپرداخت خسارت| نخلداران معیشت پرنوسانی دارند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

انتقاد تولیدکننده خرما از عملکرد ضعیف بیمه نخیلات در بازپرداخت خسارت| نخلداران معیشت پرنوسانی دارند

بوشهر- روشن‌ صفت تولید کننده خرما در دشتستان با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه نخیلات در بازپرداخت خسارت نخلداران گفت: تولیدکنندگان خرما معیشت پرنوسانی دارند.

خداکرم روشن صفت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم همراهی مسئولان با تولیدکنندگان خرما در استان بوشهر اظهار داشت: نخلداران و تولیدکنندگان خرما، وضعیت معیشتی پرنوسانی دارند و امسال با توجه به خسارت‌های ناشی از بارش مونسون، نیازمند کمک و حمایت مدیران کشوری و استانی هستند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه نخیلات افزود: عملکرد ضعیف بیمه به‌گونه‌ای بوده که در سنوات گذشته، باغداران تمایلی به بیمه نخیلات نداشته‌اند.

این تولیدکننده خرما در دشتستان خاطر نشان کرد: پایین بودن سقف تعهدات بیمه نسبت به پرداخت خسارت به باغداران بیمه شده از موارد مهمی است که باید رفع شود.

روشن صفت تصریح کرد: طولانی بودن زمان بازپرداخت بیمه نیز از دیگر مشکلات است و انتظار داریم که کارشناسی بیمه از نخیلات در کمترین زمان ممکن و با حضور باغدار و نماینده باغداران صورت پذیرد.

وی یادآور شد: در ارتباط با مدیریت توزیع آب مورد نیاز و شیوه آبیاری نخیلات نیز خواستار توجه بیشتر مدیران ذیربط هستیم.

این تولیدکننده خرما خواستار ورود تعاونی روستایی و جهاد کشاورزی در پرداخت خسارت نخلداران شد و گفت: جهاد کشاورزی شهرستان در روند پرداخت خسارت، تلاش‌های بیشتری را انجام دهد.

روشن صفت تصریح کرد: فرماندار دشتستان بر جبران خسارت از طریق ستاد بحران کشور و همچنین از طریق بیمه کشاورزی تاکید دارد که امیدوارم عملیاتی شود.

وی افزود: دیدار فرماندار دشتستان و نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی در راستای جبران خسارت و مشکلات کشاورزان، امر ارزشمندی است که انتظار داریم نتیجه مثبتی داشته باشد.

روشن صفت بر لزوم استمهال تسهیلات نخلداران از بانک کشاورزی تاکید کرد و خواستار پرداخت فوری تسهیلات کم بهره و بلاعوض به باغداران خسارت دیده شد.

کد خبر: ۱۶۸٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha