۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
لزوم تشدید نظارت ها بر فعالیت معادن در کردستان/ظرفیت های معدنی باید در خدمت توسعه استان باشد
عضو هیات علمی دانشگاه کردستان:

لزوم تشدید نظارت ها بر فعالیت معادن در کردستان/ظرفیت های معدنی باید در خدمت توسعه استان باشد

سنندج – رضایی؛ عضو هیات علمی دانشگاه کردستان خواستار تشدید نظارت ها بر فعالیت معادن در این استان شد و افزود: کنترل روند برداشت و فعالیت های مرتبط با معادن در کردستان ضروری است.

محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در بخش معدن و لزوم بهره برداری از این مهم در راستای کمک به توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان، اظهار کرد: کردستان یکی از استانهای مستعد در بخش معدن به شمار می رود و به همین دلیل باید از این استعداد و ظرفیت در راستای کمک به توسعه کردستان بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه وجود معادن در هر نقطه ای از استان باید زمینه ساز تحول و توسعه در آن منطقه باشد، یادآور شد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت های لازم در سالهای گذشته، وجود معادن در کردستان باعث بروز خسارت های مختلف از جمله مباحث زیست محیطی و همچنین از بین بردن زیرساخت های ارتباطی و جاده ای شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه کردستان با بیان اینکه با نظارت و کنترل بهتر می توان از ظرفیت های معدنی در استان به خوبی بهره برداری کرد، افزود: تشدید نظارت ها از سوی سازمان صمن و همچنین سازمان نظام مهندسی معدن یکی از نیازهای لازم و ضروری در استان کردستان به شمار می رود.

وی کنترل در روند برداشت و همچنین نظارت بر فعالیت های مرتبط با با معدن در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: ظرفیت های معدنی باید در خدمت توسعه استان به ویژه توسعه مناطق پیرامونی معادن قرار گیرد که تاکنون نسبت به این مهم توجه چندانی صورت نگرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه معادن در کنار پرداخت حقوق دولتی خود باید نسبت به مسئولیت اجتماعی خود حساس باشند، بیان کرد: در شرایط حاضر متاسفانه این مسئولیت های اجتماعی از سوی معادن نادیده گرفته می شود و ادامه این روند موجب نگرانی افراد ساکن در محیط پیرامونی معادن شده است.

وی مشارکت بهره برداران از معادن در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اگر این مهم از سوی معادن مورد توجه قرار گیرد مردم نیز با فعالیت های آنها حمایت می کنند و به همین دلیل انتظار می رود که سازمان های مسئول در این بخش توجهی ویژه به موضوع داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه کردستان گفت: کردستان در بخش معدن یکی از استانهای مستعد کشور به شمار می رود و در صورت برنامه ریزی درست و اصولی از این ظرفیت و استعداد، می توان شاهد رونق و توسعه استان بود و به همین دلیل باید با برنامه ریزی درست، تدوین استراتژی و همچنین بهره برداری مناسب زمینه برای این مهم را فراهم کرد.

در حال حاضر ۱۸ گونه معدنی در استان کردستان شناسایی شده و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش معدن در استان فعالیت می کنند و این بخش ظرفیت های بیشتری در راستای ایجاد اشتغال و رونق بخش تولید را در اختیار دارد.

کد خبر: ۱۶۸٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha