۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
اصلاح بیشتر نرخ جفت ارز EUR/GBP در راه است| افزایش ضعف یورو در بازار فارکس
تحلیل بازار فارکس؛

اصلاح بیشتر نرخ جفت ارز EUR/GBP در راه است| افزایش ضعف یورو در بازار فارکس

نرخ جفت ارز EUR/GBP با اندکی کاهش مواجه شده و برای سومین جلسه متوالی ریزش را تجربه کرد.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز EUR/GBP با اندکی کاهش مواجه شده و برای سومین جلسه متوالی ریزش را تجربه کرد. طی یک هفته گذشته هر دو طرف این جفت ارز یعنی اقتصاد منطقه یورو و کشور بریتانیا شاهد کاتالیزورهای فاندامنتال محدودی بوده و در حال حاضر، مساله مهم این است که کدام یک از این دو اقتصاد، اقدامات مناسب تری را برای مشکل کمبود سوخت در فصل زمستان به کار خواهند بست.

در شرایط فعلی، به نظر می‌رسد که یورو دارای بنیان‌های ضعیف‌تری نسبت به پوند بوده و بیشتر در معرض تأثیرات مخرب بحران انرژی ایجاد شده در پس جنگ روسیه و اوکراین است. روسیه از مدت ها پیش فرآیند قطع صادرات نفتی خود به بخش‌هایی از اروپا را آغاز کرده که می‌تواند زمستان بسیار سختی را در منطقه یورو ایجاد کرده و در نتیجه قیمت انرژی را به بالاترین حدی برساند که در دهه‌های گذشته نظیر آن مشاهده نشده است.

در مقابل، استقلال نسبی بریتانیا از انرژی روسیه، قدرت عمل بهتری به پوند می دهد که حتی با وجود عملکرد بانک مرکزی انگلیس و وصعیت اقتصادی نا مساعد این کشور، باز هم این قدرت همچنان حفظ خواهد شد.

با وجود افزایش تورم در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا (ECB) در زمینه افزایش نرخ بهره نیز از بانک مرکزی انگلیس عقب مانده است. داده های منطقه یورو در ماه ژوئیه نیز به طور کلی ناامید کننده بود.

با این حساب، چشم انداز تضعیف بیشتر جفت ارز یورو/ پوند به عنوان عاملی فاندامنتال و بر اساس پتانسیل شکل گیری یک بحران شدید انرژی در زمستان کاملا مشهود است، مگر اینکه توافقی برای پایان دادن به جنگ و عادی سازی وضعیت حاصل شود.

پیش بینی نرخ EUR/GBP

اصلاح بیشتر نرخ جفت ارز EUR/GBP در راه است| افزایش ضعف یورو در بازار فارکس

کاهش نرخ جفت ارز EUR/GBP اساسا پس از تشکیل کندل پینبار حاصل از ریجکت شدن اقدام قیمت در مرز بالایی کانال و مقاومت ۰.۸۴۹۴۵ رخ خواهد داد. کندل روز دوشنبه یک حرکت بازگشت اولیه را پس از بسته شدن روز جمعه به زیر سطح حمایت ۰.۸۴۶۱۱ (بالاترین سطح ۲۶ آوریل و پایین ترین سطح ۱۸ جولای) به نمایش گذاشت و با این حال، ریجکت شدن اقدام قیمت در را برای ۰.۸۴۰۰۶ باز کرد تا به یک هدف نزولی برای خرس‌ها تبدیل شود.

در ادامه، شکست این محور (کم‌ترین سطح ۱۷ می/۱۳ ژوئیه) در را برای خرس‌ها باز می‌کند تا ۰.۸۳۴۲۹ (کم‌ترین حد ۲ تا ۴ آگوست) را قبل از رسیدن به ۰.۸۳۰۷۳ (کم‌های ۲۲ مارس و ۸ آوریل) هدف قرار دهند. وخامت بیشتر اوضاع، ۰.۸۲۵۰۷ (پایین ترین سطح ۱۴ آوریل) را قبل از اینکه محور ۰.۸۲۰۵۷ (کف نرخ ۷ مارس) وارد محاسبات و نمودار نرخ ما می کند.

در مقابل، گاوها باید از مرز بالای کانال در نقطه ۰.۸۴۶۱۱ و مقاومت ۰.۸۴۹۴۵ عبور کنند تا فضا را برای صعود به سمت ۰.۸۵۹۴۵ (بالاترین قیمت های ۲ ژوئن و ۷ جولای) باز کنند. موانع قیمتی ۰.۸۵۹۸۶ (بالاترین قیمت ۶ جولای) و ۰.۸۶۴۴۷ (بالای ۲۸ ژوئن) به ترتیب، اهداف صعودی اضافی پیش رو را تشکیل می دهند. تنها زمانی که این اهداف محقق شوند، گاوها می‌توانند به بالاترین حد دو ماهه روی نرخ ۰.۸۷۱۸۶ حساب کنند.

کد خبر: ۱۶۸٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha