۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
 ۹ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام:

۹ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

ایلام - مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: از زمان برداشت غلات در مناطق جنوبی استان، تاکنون ۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

کامران سلیمان‌پور در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۲۵ مرکز خرید با ظرفیت مناسب از سوی اداره غلات ایلام در مناطق مختلف برای خرید گندم و کلزای کشاورزان استان آماده شده است.

وی افزود: با توجه به برداشت زودهنگام گندم و کلزا در شهرستان های مهران و دهلران در جنوب استان، تاکنون ۹ هزار گندم و ۱۶ هزار تن کلزا از کشاورزان این دو شهرستان خریداری شده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ۲۶ هزار تن کلزا و ۲۸۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود، افزود: بیش از ۵۰ درصد محصولات استان در شهرستان های مهران و دهلران تولید می شود.

سلیمان پور با اشاره به اینکه شهرستان‌های مهران و دهلران به علت مساعد بودن شرایط جوی هرساله سطح قابل توجهی از اراضی کشاورزی آن‌ها به کشت محصول گندم و کلزا اختصاص می یابد، افزود: مشکلی در زمینه خرید و ذخیره گندم و کلزا در این مناطق هم اکنون وجود ندارد.

وی افزود:  قیمت مصوب دولتی امسال برای خرید برای هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۷ هزار ریال، گندم دروم ۲۶ هزار ریال و دانه روغنی کلزا به ازای هرکیلو گرم از کشاروزان ۴۳ هزار و ۶۰۰ ریال است.

کد خبر: ۱۶٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha