۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴
منافع خودروسازان و مصرف کنندگان با عرضه خودرو در بورس
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس عنوان کرد

منافع خودروسازان و مصرف کنندگان با عرضه خودرو در بورس

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: عرضه خودرو در بورس کالا ضمن افزایش سودآوری خودروسازان، موجب تعادل بازار و حمایت از مصرف کنندگان خواهد شد.

به گزارش بازار، مهدی حاجی غلام سریزدی در خصوص مزایای عرضه خودرو در بورس کالا، تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا از ابعاد مختلف و ذی‌نفعان آن شامل دولت، بازارسرمایه، خودروسازان و مصرف کنندگان نهایی قابل بررسی است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با عرضه خودرو در بورس کالا و انتقال سود واسطه‌ها و دلال‌ها به تولیدکننده، موجب افزایش سودآوری برای خودروسازان خواهد شد که این امر می‌تواند بر قیمت سهام آن‌ها در بازار سرمایه تاثیر مثبت داشته و موجب خروج دو شرکت بزرگ خودروساز از زیان شود.

وی همچنین گفت: عرضه خودرو در بورس کالا مزایای زیادی برای مصرف کنندگان نهایی دارد؛ به طوری که خریداران می‌توانند به قیمتی پایین‌تر از بازار آزاد خودرو را از تولید کننده به صورت مستقیم خریداری کنند.

حاجی غلام سریزدی ادامه داد: از طرفی با حذف قیمت گذاری دستوری در این صنعت و ورود تولید کنندگان جدید، افزایش رقابت و در نتیجه بهبود کیفیت و خدمات پس از فروش و همچنین افزایش تیراژ تولید و کاهش قیمت و تغییر نگاه به خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی مورد انتظار است.

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: با عرضه خودرو در بورس کالا دولت‌ها به جای دخالت مستقیم در قیمت گذاری می‌توانند نقش حمایتی خود را از تولید، بیش از گذشته ایفا کنند.

طرح عرضه خودرو در بورس کالا ۲۱ تیر سال جاری در شورای عالی بورس تصویب شد.

قرار است در نخستین عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن فردا (چهارشنبه) ۲۶ مرداد در بورس کالا عرضه شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha