۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
سومین انبار پسته بورس در تایباد راه‌اندازی شد
مدیر اداره جهاد کشاورزی تایباد:

سومین انبار پسته بورس در تایباد راه‌اندازی شد

این انبار بورس پسته متعلق به یکی از کشاورزان منطقه در کیلومتر پنج جاده تایباد به تربت جام راه‌اندازی شده که پس از انبارهای سیرجان کرمان و مه‌ولات خراسان رضوی، سومین انبار بورس محصول پسته است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، جواد اعتضادی، مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تولیدکنندگان می‌توانند با عرضه محصول خود در بورس کالا از طریق انبار مذکور محصول خود را به قیمت رقابتی در قالب قراردادهای مختلف به فروش برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: تمامی دادوستدها در بورس کالا در حیطه قراردادهای استاندارد انجام می‌شود و معاملات در بورس شفاف، سازمان‌یافته، قابل نظارت، رقابتی و کم‌هزینه است.

اعتضادی بیان کرد: عملیات برداشت پسته از سطح پنج هزار و ۸۶۰ هکتار از باغات شهرستان شروع شده که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار تن از این محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه چهار واحد پایانه مکانیزه ضبط و فراوری پسته در تایباد وجود دارد، تصریح کرد: از میزان سطح زیر کشت باغات پسته، چهار هزار و ۱۱۴ هکتار بارور و هزار و ۷۴۶ هکتار نابارور هستند و ارقام پسته شهرستان شامل احمدآقایی، بادامی سفید، اکبری و کله‌قوچی می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: توزیع ۶۰۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای، برگزاری ۶۰۰ نفر روز کارگاه آموزشی، اجرای روش‌های مبارزه غیر شیمیایی با آفات در ۸۰ درصد باغات پسته و برگزاری مسابقه هرس‌کار ماهر از جمله فعالیت‌های ساختاری در تایباد بوده اند.

اعتضادی اظهار کرد: پذیرش کالا برای فروش در بورس کالا باید استانداردهای اجباری را داشته باشد که خود تضمین‌کننده کیفیت محصول است و همچنین راه‌اندازی انبار بورس کالا باعث حذف واسطه‌ها و افزایش عواید کشاورزان می‌شود.

بورس کالای ایران پیش‌تر از گشایش انبار پسته فندقی خضرایی به منظور انجام معاملات گواهی سپرده کالایی خبر داد.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha