۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
شصتمین مجتمع گلخانه ای در منطقه آزاد ارس احداث می شود
در زمینی به مساحت۱۶۳ هزار متر مربع

شصتمین مجتمع گلخانه ای در منطقه آزاد ارس احداث می شود

تبریز- مجتمع گلخانه ای آرتان قوچ ارس، شصتمین مجتمع گلخانه ای منطقه آزاد ارس بوده که با مساحت ۱۶۳ هزار متر مربع در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر امروز در حاشیه بازدید محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از روند احداث مجتمع گلخانه ای آرتان قوچ ارس، مدیرعامل این شرکت از اتمام عملیات تسطیح تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: از ابتدای خردادماه عملیات ساخت سازه های این مجتمع آغاز می شود و طبق برنامه زمانبندی تعیین شده از مرداد ماه ۱۴۰۰ این مجتمع زیر کشت می رود.

علی ابدالی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این مجتمع گلخانه‌ای ۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است افزود: با راه‌اندازی این مجتمع گلخانه‌ای زمینه اشتغال ۱۴۰ نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مجوزهای اخذ شده در این مجتمع گلخانه ای سالیانه ۷۲۰۰ تن گوجه فرنگی تولید می شود که عمده این محصولات به کشورهای روسیه و اروپای شرقی صادر خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر ۶۰ واحد گلخانه ای به مساحت ۲۶۵ هکتار در منطقه آزاد ارس وجود دارد که سالانه بیش از ۲۳ هزار تن انواع صیفی جات گلخانه ای در ارس تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

کد خبر: ۱۶٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha