۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
ائتلاف دولت و کارفرمایان به ضرر جامعه کارگری تمام شد/دولت بزرگترین کارفرمای کشور است
نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار:

ائتلاف دولت و کارفرمایان به ضرر جامعه کارگری تمام شد/دولت بزرگترین کارفرمای کشور است

قزوین- نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار گفت: روند مذاکرات سه جانبه دولت، کارفرمایان و جامعه کارگری در حالی که سعی بر مدیریت درست اوضاع داشت با ائتلاف دولت و کارفرمایان به ضرر جامعه کارگری تمام شد

به گزارش خبرنگار بازار، آیت اسدی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار نمایندگان جامعه کارگری استان قزوین  با هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین که در آستانه روز کارگر در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:  درست است که مشکلات اقتصادی ایجاد شده در جامعه و کشور در حال حاضر بر همه اقشار فشارهای مالی ایجاد کرده است اما همواره جامعه کارگری به عنوان آسیب پذیرترین اقشار دچار بیشترین میزان خسارت بوده اند.

وی بیان کرد: این که تورم بالا در کشور ایجاد شده است و برای همه تامین کالاهای اساسی با دشواری همراه است به این معناست که قشر آسیب پذیر جامعه کارگری در تنگنا و فشار مالی زیادی قرار دارد اما گویا صدای این قشر به گوش دولت و مسئولین نمی رسد.

نماینده کارگران استان قزوین در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: کارگران و جامعه کارگری امروز افزایش حقوق ۲۱ درصدی را به معنای تضییع حقوق خود میدانند و در مقابل این اتفاق ساکت نخواهند ماند و همچنان پیگیری ها برای اصلاح این قانون ادامه خواهد داشت.

اسدی گفت: مذاکرات سه جانبه دولت، کارفرمایان و جامعه کارگری با پیشرفت خوبی در حال انجام بود تا زمانی که ائتلاف پشت پرده کارفرمایان و دولت انجام شد و در این بین حقوق کارگران نادیده گرفته شد.

وی اظهار داشت: جلسات شورای عالی کار که شخص وزیر نیز درآن حاضر بودند شاهدی بر این مدعاست چرا که در تمام جلسات استدلال جامعه کارگری برای افزایش حقوق مورد پذیرش قرار گرفت اما در نهایت چیزی که تصویب شد مطلوب ما نبود.

نماینده کارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: در روند این مذاکرات متاسفانه مشاهده کردیم که دولت به عنوان بزرگترین کارفرمای کشور مصالح خود را در حمایت از کارفرمایان دید و صدای خواسته به حق کارگران به گوش کسی نرسید.

اسدی گفت: خواسته ما این است که دولت محل تامین کسری ۲۰ درصدی بین تورم تا افزایش حقوق کارگران را مشخص نمایند، تا جامعه کارگری بداند در شرایطی که تورم بیش از ۴۱ درصد بوده است چطور میتوان از جامعه کارگری انتظار داشت در مقابل افزایش ۲۱ درصدی حقوق سکوت کند.

تحریم های اقتصادی امروز کشور از زمان جنگ هم سنگین تر است

استاندار قزوین گفت: قبول کنیم یا نه واقعیت این است که کشور دچار مشکلاتی جدی است و تحریم های اقتصادی کشورمان امروز از زمان جنگ نیز دشوار تر است.

جمالی پور خاطرنشان کرد: شرایطی که کاهش فروش نفت، کاهش قیمت آن و تحریم های اقتصادی برای کشور ایجاد کرده است موجب شده تا روزهای سختی برای دولت و مردم ایجاد شود و در این بین تلاش دولت مدیریت اوضاع و کنترل شرایط است.

وی گفت: شرایطی که امروز دولت با آن مواجه است حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز وجود نداشت با این حال نقش کارگران و حوزه تولید در کشور نباید نادیده گرفته شود و همه ما مدیون تلاش های جامعه کارگری در  کشور هستیم.

استاندار قزوین تصریح کرد:نقش تولید در رفع مشکلات اقتصادی بسیار مهم و تاثیر گذار است و نباید فراموش کرد که حلقه اصلی و محرک در تولید همین نیروی کار و کارگران هستند.

جمالی پور بیان کرد: در این مسیر باید مسئله آموزش کارگران را در نظر گرفت  و با ارتقاء مهارت در جامعه کارگری ارتقاء و رشد کیفی در تولیدات را ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۶٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha