۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
احداث ۱۶۰۰ واحد کارگاهی برای شرکت‌های دانش بنیان
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

احداث ۱۶۰۰ واحد کارگاهی برای شرکت‌های دانش بنیان

وزیر صنعت معدن تجارت از احداث ۱۶۰۰ واحد کارگاهی برای شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین گفت: اخیرا یکی از نمایندگان مجلس درباره شهرک‌های صنعتی مطرح کرده بود، زیرساخت‌ها در شهرک‌ها با سرعت بیشتری انجام شود، نظر درستی بود؛ به همکاران در وزارتخانه تاکید کردم این کار را در اسرع وقت انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موارد در شهرک‌های صنعتی، تامین زیرساخت‌ها برای تولید از جمله امکانات زیربنایی مثل زمین، آب، برق، گاز و انشعابات است افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی در یک سال گذشته کارهای بزرگی انجام داده که یکی از آن، , احداث ۱۶۰۰ واحد کارگاهی برای شرکت‌های دانش بنیان است که با آغاز بکار یک شرکت دیگر نیازی نباشد که وقت و منابعی صرف ساختمان سازی شود که این مورد در خیلی از استان‌ها آغاز شده است.

به گفته آقای فاطمی امین یکی دیگر از کارهای انجام شده در شهرک‌های صنعتی، تامین برق است و طبق قانون، وزارت نیرو باید تا ورودی شهرک صنعتی برق را برساند و پست را احداث کند، اما به دلیل برخی محدودیت‌های وزارت نیرو، از سال گذشته، ما خودمان در شهرک‌های صنعتی تا ۳۰ درصد از هزینه‌های ایجاد پست را پرداخت کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره قطعی برق و ارتباط آن با کاهش تولید صنایع افزود: هر چند امسال هم در صنایع قطعی برق داشتیم، اما منظم‌تر از سال گذشته بود و شاید کمتر گزارشی را دیده باشید که نگرانی شدیدی درباره قطع برق وجود داشته باشد.

به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت، طبیعتاً چندین هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد، اما با هماهنگی وزارت نیرو و وزارت صمت، در مورد شهرک‌های صنعتی، یک روز در هفته مشخص شد که از ساعت ۱۱ تا ۲۳ برق صنایع قطع شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در مسیر جدید ایجاد شهرک‌های صنعتی افزود: مسیر جدید در ایجاد شهرک‌های صنعتی آغاز شده و در بسیاری مناطق در حال اجراست و به جای اینکه صرفاً یک زمینی را در اختیار واحدها قرار دهیم، زمین را کامل‌تر و شبیه یک پارک با خدمات مشاوره‌ای، خدمات بازاریابی و خدمات استقرار به عنوان رویکرد جدید نسبت به صرف تامین زمین در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

فاطمی امین در ادامه درباره محاسبه میزان کاهش تولید به دلیل قطعی برق گفت: به همکارانم گفته ام امسال محاسبه کنند که چه مقدار قطعی برق به کاهش تولید انجامیده و قطعاً کاهش تولید به دلیل قطعی برق انجام شده، اما مهم این است که در مقایسه با سال قبل کمتر بوده و اگر با واحدهای تولید صحبت کرده باشید امسال از قطعی برق گله‌مند هستند، اما با توجه به اینکه مسال با برنامه‌ی منظم‌تر از سال قبل کار انجام شده از این امر رضایت دارند.

وی با اشاره به راه حل قطعی برق یادآور شد: راه حل اساسی این مشکل، تولید برق است و هم اکنون در وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه را شروع کردیم که نمونه آن در استان سمنان است و به زودی افتتاح خواهد شد.

وزیر صمت گفت: به عنوان نمونه، در سفر چند روز قبل به استان کرمان متوجه شدیم یکی از واحدهای معدنی، ساخت نیروگاه ۳۰۰ مگا واتی خورشیدی را آغاز کرده است، بنابراین راه حل اساسی این است که تولید برق را افزایش دهیم تا به طور کامل مشکل صنایع را حل کند و البته کاهش و بهینه سازی مصرف همچنان به قوت خود باقی است.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha