۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
«بازارهای شکننده» تحریم‌ها را تشدید می کند| صادرات متنوعی نداریم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

«بازارهای شکننده» تحریم‌ها را تشدید می کند| صادرات متنوعی نداریم

طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که می توان به واسطه آن تاثیر پذیری تحریم ها را کم کرد، این است که مشکلات بازارهای شکننده داخلی را برطرف کنیم.

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای عدم تاثیر پذیری بازار از مذاکرات باید دست به چه اقداماتی زد ؟ گفت: به واقع وقتی تحریم ها علیه ایران تشدید می شود برخی از حوزه های اقتصادی ما شکنندگی پیدا می کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: به عنوان مثال بازار ارز در زمان تشدید تحریم ها شرایط نامناسبی پیدا می کند که باید این تکانه ها به درستی مهار شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: متاسفانه ما عرضه ارز به اندازه کافی و آنطور که بتواند نیازهای اقتصادی کشور را تامین کند، نداریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین متاسفانه صادراتمان صادرات متنوعی نبوده و حجم صادراتمان بالا نیست و معمولا وقتی فشار تحریم ها اعمال می شود بلافاصله بازار ارز ما ملتهب می شود و آثار مخرب خود را بر روی نرخ تورم نشان می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که می توان به واسطه آن تاثیر پذیری تحریم ها را کم کرد، این است که مشکلات بازارهای شکننده داخلی را برطرف کنیم.

طغیانی با بیان اینکه توسعه صادارت می تواند به این بخش کمک کند، بیان کرد: در این بخش ما باید تنوع محصولات صادراتی را بالا ببریم و ارز آوری را تقویت کنیم. حتما این مسئله باعث می شود تا ما ضربات کمتری از اعمال تحریم ها دریافت کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تمامی مسائلی که باعث ضربه پذیری اقتصاد ما در زمان اعمال و تشدید تحریم ها می شود به مسائل زیر ساختی اقتصاد داخلی ما بازمی گردد،چراکه ساختارهای اقتصادی کشور ضعیف است و هر زمان که فشاری بر آن وارد می شود، صدمه می بیند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر نظام بانکی و مالیاتی ما بازار شکننده ای است و وقتی فشار به دولت زیاد می شود با کسری مواجه می شویم.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha