۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
زحمات یکساله باغداران گلستانی با هجوم مگس مدیترانه ای نابود شد
باغدار بندرگزی:

زحمات یکساله باغداران گلستانی با هجوم مگس مدیترانه ای نابود شد

بندرگز- میرزایی، باغدار بندرگزی گفت: هجوم مگس مدیترانه ای به باغ هلو باعث نابودی کامل این محصول شد و بسیاری از باغداران نتوانستند محصولی برداشت کنند.

حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با هجوم آفت مگس مدیترانه ای به باغ های شهرستان بندرگز تقریبا همه محصول از بین رفت و باغداران نتوانستند برداشت مناسبی از محصول خود داشته باشند.

این باغدار بندرگزی افزود: با اطلاع رسانی که از سوی جهاد کشاورزی برای هجوم این آفت به باغ های استان انجام شد ما نیز آفت کشی را در دو مرحله انجام دادیم اما تاثیری نداشت.

وی ادامه داد: متاسفانه با گسترش این آفت نزدیک به ۹۰ درصد هلوهای زعفرانی که در باغ داشتیم از بین رفت و ما برداشت چندانی نداشتیم.

میرزایی گفت: بعضی از باغداران که میوه های خود را زودتر برداشت کردند خسارت کمتری دیدند اما از آنجایی که محصول ما دیررس بود در زمان برداشت این آفت نیز گسترش یافت و تقریبا تمام زحمت یکساله ما نابود شد.

گفتنی است مگس میوه مدیترانه ای که به نام های مگس میوه و یا مگس مرکبات گفته می شود، یکی از آفات مهم و خطرناک میوه است. این مگس مهم ترین آفت حدود هزار گونه محصول کشاورزی است و در بین آنها بیش از همه به هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، آلو، توت، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر، مرکبات و بعضی از انواع گیاهان زراعی یک ساله حمله می کند.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha