۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
 ضرورت وجود شرکت‌های دانش بنیان در بخش معدن
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت مطرح کرد

ضرورت وجود شرکت‌های دانش بنیان در بخش معدن

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: برنامه‌های متنوعی برای توسعه معادن دیده شده و خوشبختانه فضای کسب و کار برای ارتقاء بخش معدن و رسیدن به جایگاه خود در اقتصاد ایران فراهم است.

به گزارش بازار، سیدمهدی نیازی افزود: هوشمندسازی یکی از موضوعات مهمی است که باید در بخش معادن دنبال شود و در همین راستا و برای تمرکزبخشی به این موضوع، تفاهمنامه‌ای میان این وزارتخانه، ایمیدرو، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده تا این موضوع شتاب پیدا کند.

وی تاکید کرد: ورود شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) به بخش معدن ضروری است و در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال دانش بنیان به بخش معدن توجه ویژه شده است.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صندوق‌های ریسک پذیر در بخش معادن در موضوع فناوری، یکی دیگر از موضوعاتی است که در وزارتخانه دنبال می‌شود.

نیازی افزود: منابع انسانی و تربیت نیروی ماهر و توانمند در بخش معادن از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا به تازگی تفاهمنامه‌ای با وزارت علوم منعقد شده که در این خصوص اقدامات عملیاتی مناسبی برای بخش صنعت و معدن پیش بینی شده است.

وی گفت: مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش هم انجام شده تا در سطح مدارس بصورت هدفمند در رشته فعالیت‌های اولویت دار کشور بتوان نیروی ماهر تربیت کرد و هدایت تحصیلی را از همان ابتدای دوره آموزشی انجام داد.

نیازی افزود: سیستم آموزش دوگانه (آموزش و مهارت) از ایده‌هایی است که به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است که امیدواریم با همکاری تشکل‌های بخش معدن بتوانیم عملیاتی شدن این ایده‌ها را دنبال کنیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha