۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
ضرورت توجه به بنادر کوچک برای رونق اقتصاد خرد و محلی
در نشست هیأت اندیشه‌ورزی جامعه دریایی و بندری عنوان شد

ضرورت توجه به بنادر کوچک برای رونق اقتصاد خرد و محلی

چهارمین نشست هیات اندیشه‌ورزی جامعه دریایی و بندری با موضوع «اقتصاد حمل‌ونقل دریایی و اشتغال» با حضور مدیرعامل، اعضای هیات عامل و نمایندگان صنعت دریایی و دریانوردی کشور برگزار شد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در چهارمین نشست هیات اندیشه‌ورزی جامعه دریایی و بندری با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای موثر بر اقتصاد حمل‌ونقل، تغییر نگرش در فرایند اجرایی زنجیره تامین و لجستیک است، گفت: بنادر کوچک با ایجاد فرصت‌های محلی و منطقه‌ای، می‌تواند بر رونق اقتصاد خرد موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه رونق حمل‌ونقل دریایی و تبع آن، اشتغال، وابسته به تلاش‌ها و همفکری‌ها در جامعه دریایی و بندری است، گفت: در این راستا، زنجیره تامین، هم به‌لحاظ زمان، هم از حیث هزینه و هم از نظر افزایش کیفیت و ایجاد امنیت، بسیار موثر خواهد بود.

در این نشست، هادی حق‌شناس؛ عضو هیات اندیشه‌ورزی جامعه دریایی و بندری از تشکیل کارگروه تامین دریانورد برای صنعت دریانوردی خبر داد و گفت: مشکل اصلی تامین دریانورد از میان دانشجویان دانشگاه‌های دریایی کشور، هزینه کارورزی آنها در کشتیرانی‌ها است که مقرر شد در قالب طرح پیشنهادی و بررسی راهکارهای قانونی این هزینه از کسر مطالبات سازمان بنادر از شرکت‌های کشتیرانی تامین شود.

همچنین در این نشست در خصوص تغییرات در مدل کسب‌ و کار بنادر و اعمال تغییرات در بخش تنظیم‌گری (قیمت‌گذاری و تغییرات قراردادی) بنادر و تاثیر آن بر رونق اقتصاد حمل‌ و نقل ‌دریایی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای هیات اندیشه‌ورز جامعه دریایی و بندری در ادامه بر دیدگاه جدید لجستیکی بنادر، تقویت سیاست ملی در پسکرانه بنادر بازرگانی، اجرای قراردادهای بلند سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در بنادر و صنعت دریانوردی تاکید کردند.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha