۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۳
خروجی وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی غیرقابل قبول است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

خروجی وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی غیرقابل قبول است

مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید وسایل استاندارد پربازده تولید شوند و با ارائه یارانه و فرهنگ‌سازی مردم را به تهیه آن‌ها ترغیب کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدطلا مظلومی آبرزگه بر ضرورت بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: باتوجه به بالاتر بودن سرانه مصرف انرژی در کشور نسبت به کشورهای پیشرفته و حتی همسایه، بهینه‌سازی مصرف انرژی امری غیرقابل اجتناب است به همین منظور باید وسایل سرمایشی و گرمایشی استانداردسازی شده و با کیفیت بالاتری در اختیار مردم قرار گیرند لذا در این مسیر وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صمت باید هماهنگ شوند اما متاسفانه برنامه‌ریزی و خروجی مناسبی دراین خصوص ازسوی این وزارتخانه‌ها دیده نمی‌شود.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه برای کاهش مصرف سوخت خودروها را ضروری دانست و افزود: این در حالی است که بسیاری از شبکه‌های انتقال انرژی به‌ویژه برق در کشور فرسوده شده‌اند و همین مسئله سبب هدررفت انرژی می‌شود.

وی بیان کرد: بهینه‌سازی صرفا با سخن گفتن از آن محقق نخواهد شد چراکه باید وسایل استاندارد پربازده توسط صنایع تولید شوند و با ارائه یارانه و فرهنگ‌سازی مردم را به تهیه آن‌ها ترغیب کرد چراکه اگر مردم بدانند با تهیه وسایل استاندارد هزینه مصرفی انرژی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند به‌یقین به این کار اقدام خواهند کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه کمترین اقدام برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و جلوگیری از هدررفت انرژی در کشور صورت گرفته است، اضافه کرد: یارانه‌ها باید به تولیدکنندگان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی داده شود تا آن‌ها بتوانند وسایل استاندارد و کم‌مصرف تولید کنند بنابراین صرفا معاف کردن خانوارهای کم‌مصرف از پرداخت هزینه آن، راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر: ۱۶۸٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha