۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
 میوه با فراوانی هم ارزان نشد| کاهش خرید میوه در ماه محرم
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار:

میوه با فراوانی هم ارزان نشد| کاهش خرید میوه در ماه محرم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: متاسفانه علیرغم انتظار، کاهش قیمت میوه با فراوانی محصول هم محقق نشد.

اسدالله کارگر در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت بازار میوه و تره بار، اظهارداشت: از ابتدای ایام محرم تاکنون میزان خرید میوه نه تنها در تهران بلکه در کشور کاهش پیدا کرده است که این امر کاملا طبیعی بوده چرا که در ماه های محرم و رمضان مراسمات تولد و عروسی برگزار نمی شود و سبب کاهش میزان خرید در مقایسه با ماه های دیگر می شود.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان ما تنوع محصول را داریم، افزود: این فصل یکی از فصل های خوب میوه به واسطه تنوع محصول است وما درحال حاضر فراوانی محصول را نیز در بین تمامی میوه ها شاهد هستیم و هیچگونه کمبودی در محصولات وجود ندارد.

کارگر خاطرنشان کرد: در مقطعی شاهد کاهش برخی از محصولات بودیم که به تبع این کاهش و میزان تقاضا این محصولات با افزایش قیمت در یک محدوده زمانی کوتاه بودیم که با مدیریت این حوزه شاهد بهبود، متعادل سازی قیمت و فراوانی محصول هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه انتظار داشتیم قیمت میوه و تره بار کاهش یابد، بیان کرد: متاسفانه به دلیل هزینه های جانبی و افزایش قیمت هایی که در بحث کارگر، حمل و نقل و بسته بندی محصولات شاهد هستیم، کاهش قیمت میوه به میزانی که انتظار می رفت، محقق نشد.

وی عنوان کرد: قیمت گذاری ها طبق میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود و اگر میزان عرضه کمتر از تقاضا باشد سبب افزایش قیمت در محصولات می شود، در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا دارای حد متعادلی است.

کد خبر: ۱۶۸٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha