۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
خطر رانش زمین در «موگویی» شهرستان فریدونشهر/ هشدارهای لازم داده شده است
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان مطرح کرد؛

خطر رانش زمین در «موگویی» شهرستان فریدونشهر/ هشدارهای لازم داده شده است

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: خطر رانش زمین در برخی از مناطق شهرستان فریدونشهر وجود دارد و در این زمینه هشدارهای لازم داده شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به بارندگی های روزهای گذشته در برخی از مناطق استان اصفهان اظهار داشت: این موضوع باعث جاری شدن سیلاب و بروز خسارت هایی‌ نیز شد.

وی یکی دیگر از تبعات این بارندگی ها را خطر رانش زمین دانست و ابراز داشت: برای مثال خطر رانش زمین در برخی از مناطق شهرستان فریدونشهر وجود دارد و در این زمینه هشدارهای لازم داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به خطر رانش زمین برای بخش موگویی این شهرستان تصریح کرد: در اثر بارش های باران قسمتی از ارتفاعات مسیر رودخانه رودبار و میزان ریزش و باعث مسدود شدن رودخانه شده است.

وی با اشاره به اینکه توسط کارشناسان مربوطه بازدید و بازرسی های لازم انجام شده است، گفت: قرار است با هماهنگی وزارت نیرو برای کنترل سیلاب های احتمالی در آینده طرح های لازم اجرایی شود.

شیشه فروش افزود: به این منظور همچنین قرار است از تاسیسات زیردست با ایجاد کانال و سرریز رفع خطر شود.

وی همچنین با اشاره به مسدود بودن جاده روستایی رودبار خاطرنشان کرد: این اتفاق به علت ریزش و آب شکستگی رخ داده است که برای رفع این مسدودی اقدامات لازم در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن ارائه هشدارهای لازم به عشایر و ساکنین محلی در مورد رانش زمین تاکید کرد: به علت شرایط جغرافیایی منطقه و وجود ارتفاعات و همچنین دره های عمیق در کنار جنس خاک موجود جاده های منطقه بر اثر بارش های فصلی در معرض رانش قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha