۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
۱۰ میلیارد دلار کالای وارداتی در کشور بومی سازی می شود
سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صمت:

۱۰ میلیارد دلار کالای وارداتی در کشور بومی سازی می شود

قزوین - سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با بررسی های انجام شده توانایی تولید ۱۰ میلیارد دلار کالای وارداتی در کشور وجود دارد و می توانیم با بومی سازی این کالاها جهش تولید را در کشور محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری بازار، افشار فتح اللهی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که با حضور مسئولین کشوری و استانی در سازمان صمت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته با تلاش های انجام شده توانستیم در یک پویش و نهضت همگانی از ورود بیش از هزار و ۵۰۰ قلم کالای وارداتی به کشور جلوگیری کرده و زمینه تولید و اشتغالزایی در خصوص این کالاها را در داخل کشور فراهم کنیم.

وی گفت: تا زمانی که کالای وارداتی بدون دردسر و با هزینه کم به دست مصرف کننده برسد نمی توان زمینه های تولید را در کشور ایجاد کرد در حالی که ما معتقدیم با ایجاد محدودیت در واردات کالا میتوانیم از تولید کنندگان داخلی حمایت کرده و اشتغال و تولید را در کشور تقویت کنیم.

سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صمت عنوان کرد: سال رونق تولید مقدمه ای برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه خارجی در کشور بود و قطعا امسال که «جهش تولید» نامگذاری شده است این رویه با دقت نظر و با انگیزه بیشتر ادامه خواهد داشت.

فتح اللهی تصریح کرد: با بررسی ها و مطالعات انجام شده در حال حاضر توانایی تولید کالاهایی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار در داخل کشور وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با یک برنامه مدون طی سه سال به بومی سازی کامل این کالاها برسیم.

وی گفت:واردات کالایی که زمینه بومی سازی آن در داخل کشور وجود دارد خسارت مستقیم به اشتغال، اقتصاد و تولید کشور است و قطعا با عزمی که در این خصوص در کشور ایجاد شده است از این مسئله جلوگیری خواهیم کرد.

سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صمت اظهار کرد: در این مسیر به تلاش و حضور فعال تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی در استان های مختلف کشور نیز نیاز داریم تا در زمینه تامین نیازهای مردم با کاهش واردات مشکلی ایجاد نشود.

فتح اللهی گفت: سال گذشته کالاهایی به ارزش وارداتی سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در کشور تولید شده و امسال نیز برنامه داریم برای بومی سازی سه میلیارد و ۲۸ میلیون دلار کالا در کشور تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: اگرچه کشور در این مدت به دلیل تحریم های سخت و ظالمانه دشمن شرایط اقتصادی دشواری را پشت سر گذاشت اما خوشحالیم که راهنمایی های رهبری عاقل و کاردان مسیر پیش روی ما را به روشنی ترسیم کرده است و قطعا با فرمایش ایشان در مسیر تولید با جدیت قدم می گذاریم تا بتوانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۱۶٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha